
Част от предприятията продължават да търпят спад в продажбите
- Маркетинг
- Текст:

Между 30 и 60% спад в продажбите продължават да търпят голяма част от предприятията една година след началото на икономическата криза, причинена от пандемията. Загубите са предимно за малките и средните фирми, които работят с чуждестранни партньори, отчитат от Българската стопанска камара (БСК).
След година в криза рискът и несигурността за предприятията остават. Притесненията са предимно за оборотните средства, с които фирмите не разполагат, за да посрещат текущите си задължения, каза заместник-председателят на Стопанската камара Станислав Попдончев.
По думите му предприятията са замразили плановете си за инвестиции, търпят спадове в поръчките и в продажбите. Част от предприятията имат намалени обеми най-вече на продажбите, особено при тези, които работят с партньори от чужбина.
„Работници се освобождават. Има намаляване на работното време. Използване на неплатен отпуск“, каза Станислав Попдончев.
В предаването „12+3“ на БНР Попдончев допълни:
„Правилната политика е да имаме повече сигурност и предвидимост. Инвестициите ще започнат, когато бизнесът има яснота поне за шест месеца напред. Двигателите на БВП са инвестициите и потреблението. Но трябва сигурност. Можем да очакваме възстановяване в края на тази година или в началото на другата, но не трябва да има повече вълни на епидемията.“
Според експерта бавенето на икономическите мерки създава проблеми.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
