
Част от предприятията продължават да търпят спад в продажбите
- Маркетинг
- Текст:

Между 30 и 60% спад в продажбите продължават да търпят голяма част от предприятията една година след началото на икономическата криза, причинена от пандемията. Загубите са предимно за малките и средните фирми, които работят с чуждестранни партньори, отчитат от Българската стопанска камара (БСК).
След година в криза рискът и несигурността за предприятията остават. Притесненията са предимно за оборотните средства, с които фирмите не разполагат, за да посрещат текущите си задължения, каза заместник-председателят на Стопанската камара Станислав Попдончев.
По думите му предприятията са замразили плановете си за инвестиции, търпят спадове в поръчките и в продажбите. Част от предприятията имат намалени обеми най-вече на продажбите, особено при тези, които работят с партньори от чужбина.
„Работници се освобождават. Има намаляване на работното време. Използване на неплатен отпуск“, каза Станислав Попдончев.
В предаването „12+3“ на БНР Попдончев допълни:
„Правилната политика е да имаме повече сигурност и предвидимост. Инвестициите ще започнат, когато бизнесът има яснота поне за шест месеца напред. Двигателите на БВП са инвестициите и потреблението. Но трябва сигурност. Можем да очакваме възстановяване в края на тази година или в началото на другата, но не трябва да има повече вълни на епидемията.“
Според експерта бавенето на икономическите мерки създава проблеми.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Астрономи откриха екзопланета от метал, която се върти с невероятна скорост

Писатели съдят OpenAI, собственик на ChatGPT, за „системни мащабни кражби”

Полша вчера: без повече оръжие за Украйна, днес – ще доставяме...

Моделът на Орбан: не имигранти, а чуждестранни работници

Германски градове предлагат на шофьорите безплатен обществен транспорт

Протести срещу задължителното полово образование в училищата

Pi-POP: Електрическият велосипед, който се самозарежда

Учен предупреди за активизиране на слънчевите изригвания
