
Близо 70% от млечните и месните продукти в големите вериги са български
- Маркетинг
- Текст:

Проучване на Сдружението за модерна търговия показва, че близо 70% от млечните и месните продукти в големите търговски вериги са български. Това съобщава БНР. Данните от проучването показват, че най-сериозен (73%) е делът на българското производство при хляба и хлебните изделия, като има вериги, в които те са 100% местни.
По отношение предлагането на български стоки най-сериозен е проблемът при плодовете и зеленчуците - по-малко от половината (44%) от тези продукти в големите вериги са произведени у нас. В тази категория обаче трябва да се отчете фактът, че поради географското си разположение България може да произвежда само една част от плодовете и зеленчуците, които хората биха искали да закупят, уточняват от Сдружението за модерна търговия.
Българските продукти се доставят от между 160 и 600 родни доставчици, с които работи всяка от шестте вериги - членове на сдружението. Продажбите на родна продукция за 8 месеца за 2020 г. са за над 1,1 млрд. лв. Изпълнителният директор на сдружението Йордан Матеев се надява българските производители да се възползват от шанса да спечелят потребителите с качествени храни на конкурентни цени
В последния ден на 2020 г. членовете на сдружението подписаха меморандум, с който се ангажират с конкретни мерки в подкрепа на българските производители. Меморандумът предвижда мерки, които са продължение на дългогодишната политика на водещите ритейлъри у нас за партньорство с родния земеделски сектор:
- Осигуряване на площи в търговските обекти за българските продукти;
- Маркетингова подкрепа за по-разпознаваеми български продукти;
- Предоставяне на място за фермерски пазари и събития на производители;
- Обучения за малки и средни регионални производители и подпомагане при сертифициране на бизнеса им;
- По-бързо разплащане с производителите и срещи за договаряне на условия;
- Участие в работни групи относно предизвикателствата в земеделския сектор;
- Мерките ще се прилагат съобразно спецификите на бизнес модела на ритейлърите.
Сдружението за модерна търговия е юридическо лице с нестопанска цел, обединяващо 11 търговски вериги в България.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
