Как ще работи новата е-система за ТЕЛК?

Как ще работи новата е-система за ТЕЛК? Снимка: bntnews.bg

От днес, 15 октомври, стартира новата електронна система за контрол на медицинската експертиза.

Електронната система за ТЕЛК ще работи само с електронен подпис, предаде БНТ. От „Информационно обслужване" обясниха, че цената на пакета за е-подпис за 3 години ще струва около 22 лв.

Личните лекари са длъжни да издават направления за освидетелстване и преосвидетелстване от ТЕЛК през системата. В нея ще се качват всички медицински документи, свързани с явяването пред ТЕЛК.

Ивайло Филипов от „Информационно обслужване" обясни, че електронната система дава възможност за одитна следа за всяко едно експертно решение, за всяко едно действие на всеки един потребител - било то пациент или вътрешен потребител в сферата на здравеопазването или друга държавна структура. Освен това чрез системата ще се спести време за обработка на документите.

Всеки, който притежава електронен подпис, ще може да влезе в системата от днес.

„Няма как толкова чувствителна информация, толкова значима информация, която имаме амбиции да се обвърже с досието, което е в НЗОК, да остане под риск, защото някой може да злоупотреби с нея", каза зам.-министърът на здравеопазването Жени Начева.

По думите й, ако човек няма електронен подпис, може да упълномощи негов близък с електронен подпис да подава документите вместо него.

През системата може да се попълни и изпрати заявление за освидетелстване и преосвидетелстване от ТЕЛК, без да се налага ходене до регионалната картотека за медицинската експертиза.

Онлайн може да се прикачват документи от изследвания и прегледи, необходими на ТЕЛК или ЛКК.

Системата изпраща съобщения за датата на явяване или разглеждане на документите за ТЕЛК.

Има възможност и за изпращане на решението по електронен път.

Пак през системата може да се изпрати заявление за обжалване пред НЕЛК. Обсъжда се възможността за вход в Информационната система за контрол на медицинската експертиза да се използва персонален идентификационен код (ПИК) на НАП или НОИ.

За целта трябва да бъдат сключени договори с двете институции. В случай че тази възможност стане факт, потребителите няма да могат да подават документи електронно, но ще могат да проследят пътя на хартиените и да получават известия.

От „Информационно обслужване" обещаха да осигурят възможност на личните лекари да интегрират системата към софтуера, с който работят.

От днес, 15 октомври, обмяната на документи, свързани с ТЕЛК през електронната система, е задължителна за всички институции.

За изграждане на система за контрол на ТЕЛК се заговори през 2018 г. Решение за изграждането й беше взето през миналата година.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: