Хамилтън спечели Гран при на Айфел

Хамилтън спечели Гран при на Айфел

Така се изравни с Михаел Шумахер по най-много победи в историята на Формула 1.

Шесткратният световен шампион и пилот на Мерцедес във Формула 1, Люис Хамилтън, спечели Гран при на Айфел, което бе 11-и кръг от сезон 2020, проведено на немската писта Нюрбургринг. С тази победа британецът постигна 91-ви триумф в кариерата си, с което се изравни с постижението на седемкратния световен шампион Михаел Шумахер. Легендарният немски състезател също има 91 победи в своята кариера.

На старта на надпреварата потеглилият втори Хамилтън успя да направи по-добро потегляне и да се изравни със съотборника си в Мерцедес, Валтери Ботас, който потегли от полпозишън, в завой номер едно. Финландецът успя да се опази от атаката на настоящия световен шампион и да поддържа добро темпо в първата част от надпреварата, като държеше разлика от около 2 сек. пред Хамилтън.

Двете коли на Мерцедес и Макс Верстапен с Ред Бул започнаха да се откъсват пред останалата част от колоната. В обиколка номер 12 Ботас направи грешка на първия завой, при която блокира силно своята предна дясна гума. Това позволи на намиращия се на под 2 сек. Хамилтън да го изпревари и да поеме лидерството в състезанието на Нюрбургринг.

Грешката на Ботас го принуди да спре в бокса за нови гуми в 13-ата обиколка поради лошото състояние на блокираната предна дясна, която бе ужасно износена и предизвикваше силни вибрации в управлението на болида на финландеца. Той постави гуми медиум.

Няколко обиколки по-късно сблъсък между Кими Райконен от Алфа Ромео и Джордж Ръсел от Уилямс в първия завой доведе до влизането на състезанието в режим на Виртуална кола за сигурност. При този режим всички пилоти трябва да спазват определено темпо и да не го превишават, с цел безопасност на маршалите, които трябваше да премахнат повредения болид на Ръсел.

Виртуалната кола за сигурност позволи на Хамилтън и Верстапен да направят своето спиране в бокса и да се върнат на трасето на значително разстояние на пистата пред Ботас, поради ниската скорост, с която последният бе принуден да се движи от режима на състезанието. Обиколка по-късно финландецът съобщи по радиото на своя отбор, че губи мощност в своя болид, което доведе до това да бъде изпреварен от Ландо Норис и Серхио Перес.

Неколкократно отбор и пилот се опитаха да оправят възникналия проблем, но това така и не се случи. Ботас се прибра в бокса, за да отпадне от състезанието заради предполагаема повреда в хибридния модул на двигателя му Мерцедес.

След отпадането на Ботас Хамилтън нямаше проблеми да поддържа стабилно темпо и да не позволи на Верстапен да го доближи прекалено. Ландо Норис от Макларън съобщи за загуба на мощност, подобно на Ботас.

Около 15 обиколки преди финала Норис отпадна заради натрупалите се проблеми в колата му. На пистата излезе Кола за сигурност, която събра колоната и състезанието бе рестартирано в обиколка номер 50. Тя даде възможност на множество пилоти да спрат за смяна на гуми и така да премахнат притесненията им дали ще успеят да стигнат до финала с едно спиране.

На финала Хамилтън спечели състезанието с преднина от 4,4 сек. пред Верстапен, който записа най-бързата обиколка в надпреварата и взе точката, полагаща се за това постижение.

Даниел Рикиардо успя да завърши трети и така да спечели своя пърив подиум с екипа на Рено и първи за пилота от Монако 2018-а. 4-ти финишира Серхио Перес от Рейсинг Пойнт, след като преследваше Рикиардо през почти цялата втора част на състезанието.

Пети на финала бе Карлос Сайнц от Макларън, който нямаше нужната скорост през този състезателен уикенд, за да се бори за по-предно класиране. Пиер Гасли с Алфа Таури продължи силното си представяне през 2020-а и успя да се класира 6-и, като изпревари в последните обиколки Шарл Льоклер с Ферари.

Осми финала пресече Нико Хюлкенберг с другата кола на Рейсинг Пойнт. Немският пилот бе извикан по спешност да замести болния титулярен пилот Ланс Строл в събота следобед. Без почти никакво време зад волана на болида през този уикенд, Хюлкенберг се представи феноменално и от последен на старта успя да завърши в точките.

Ромен Грожан с Хаас записа първите си точки през настоящия сезон с 9-ото си място, а последната точка бе за Антонио Джовинаци с Алфа Ромео. 11-и завърши Себастиан Фетел с Ферари след пореден ужасен уикенд за германеца с трудната за управление кола на италианците.

12-ата позиция на финала бе за Кими Райконен, който стана пилотът с най-много състезания в кариерата си в историята на Формула 1. Фанландецът получи 10-секундно наказаине заради сблъсъка си с Джордж Ръсел от Уилямс. 13-и се класира Кевин Магнусен с другия Хаас.

Последни от завършилите бяха Никълъс Латифи на 14-а позиция и Данил Квят на 15-а.

Естебан Окон от Рено и Алекс Албон от Ред Бул не завършиха напреварата заради технически проблеми.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: