Автопроизводителите искат забавяния и изключения от новите правила за авточасти в Индия

Автопроизводителите искат забавяния и изключения от новите правила за авточасти в Индия


Чуждестранните производители на автомобили искат забавяния и изключения от планираните от Индия нови правила за качество на внесените авточасти, аргументирайки се, че новите регламенти ще увеличат разходите, ще навредят на продажбите и ще разкъсат потоците на доставка, съобщиха пред Ройтерс източници, запознати с въпроса.

Премиерът Нарендра Моди се стреми да намали вноса, за да стимулира местното производство, за да направи Индия по-самодостатъчна и да й позволи да играе по-голяма роля в глобалната верига на доставки.
 Въпреки това, изглежда, че основната цел на този ход е намаляване на нискокачествения внос от Китай.

Има краткосрочни затруднения, но ще има дългосрочна печалба“, каза министърът на търговията Пиюш Гоял на автоконференция миналата седмица, заявявайки, че Индия се е превърнала в сметище за нискокачествени стоки, тъй като няма стандарти, подобни на тези в другите страни.

Нови правила, налагащи по-строги проверки на качеството, се отбелязват за различни авточасти от началото на тази година, а по-строги разпоредби за джантите могат да бъдат въведени веднага през октомври, се казва в проектообявление на правителството.
Всички автомобилни производители ще трябва да се съобразят, но чуждестранните първокласни марки, като Mercedes-Benz, BMW и Audi, ще пострадат най-много, тъй като имат най-високо съотношение на вносни части, казаха четирима ръководители на автомобилни компании пред Ройтерс.

„Това е просто допълнителна тежест и няма да доведе до по-голямо местно производство, тъй като обемите на лукс са твърде малки, за да бъдат постигнати икономии от мащаба", каза един от изпълнителните директори. Източниците отказаха да бъдат идентифицирани, позовавайки се на чувствителни преговори с правителството.

Производството на луксозни автомобили представлява по-малко от 1% от годишните продажби на леки автомобили в Индия като количество, въпреки че то допринася приблизително 10% по отношение на приходите.

Изпълнителни директори на първокласни немски марки, както и Volkswagen AG, Ford Motor Co и Toyota Motor Corp са провели няколко разговора с държавни служители през последните седмици, съобщиха източници.
Мартин Швенк, ръководител на Mercedes-Benz India, заяви пред Ройтерс, че допълнителните изисквания „ще направят малкия бизнес нежизнеспособен". 

Неговата компания иска „разумен срок за средно до дългосрочно внедряване или освобождаване за производителите с малко производство в краткосрочен план“.

Индийското звено на Volkswagen Group също заяви, че за първокласните автомобили не е било възможно да се произвеждат „по-голямата част от компонентите или резервните части, тъй като общият им брой на пазара е незначителен“.


Други производители на автомобили, посочени в тази статия, не отговориха на исканията на Ройтерс за коментар.

Производителите на автомобили също лобират чрез Обществото на индийските автомобилни производители, което според източници се стреми до една година да спазва правилата за превозни средства с по-голямо производство, за което частите могат да бъдат доставяни на местно ниво.

Индустрията също иска изключения за автомобили с малко производство, като луксозни модели коли и части, които производителите внасят директно, за разлика от тези, които са внос от търговски компании и от доставчици на следпродажбения пазар, казват източниците.

Мартин Швенк заяви, че компанията е отправила своите опасения чрез Обществото на индийските автомобилни производители до съответните власти и „се надява на положителен резултат".
В допълнение към тези oпити за лобиране Volkswagen, Mercedes и BMW също проведоха среща с германския посланик в Ню Делхи през юли, за да го запознаят с проблема, съобщиха източници.

Проектът на правителственото известие призовава новите правила да влязат в сила от 1 октомври и включва изискване да има одит на завода, където са произведени джантите. Това би било трудно с настоящите ограничения за пътуване поради пандемията на коронавируса, твърдят източници.

Не беше ясно кога проектът ще бъде финализиран.

За да ви бъдат доставени вносни автомобили или вносни коли на части, трябва да бъде заявена поръчка в глобалния щаб поне четири месеца предварително, казаха двама ръководители на автомобилни производства. „Ако няма яснота, централата няма да приема нови поръчки и продажбите ще намалеят", каза един от тях.

От 1 април 2021 г. подобни правила ще важат за предните стъкла и други защитни такива. През юни Индия също задължи компаниите да имат лиценз за внос на определени видове гуми.

Това е в противоречие на всеки принцип за лесно правене на бизнес", каза старши изпълнителен директор на автомобилна компания, като отбеляза, че новите правила идват в момент, в който пандемията е засегнала приходите и търсенето на продукти, а това може да обезкуражи по-нататъшните инвестиции в Индия.

„По-голяма от печалбата е сложността, която влияе върху желанието на световните компании да продължат да продават посочените модели автомобили в Индия", каза изпълнителният директор.