Защо трябвада се придържаме към тези 5 основни правила в маркетинга

Защо трябвада се придържаме към тези 5 основни правила в маркетинга Снимка: https://pixabay.com/

Има само няколко ясни и прости правила за директен маркетинг, които трябва да се следват. Ангажирайки се с тях, ще извлечете дългосрочните ползи, които желаете, и ще развиете дълготрайна бизнес основа.

Тези основни неща се пропускат от повечето фирми, използващи Facebook, Twitter и LinkedIn като главни източници на комуникация. Осъзнайте, че имате избор и можете да накарате вашите маркетингови инвестиции да работят по-усилено за вас, като предлагате на хората повече от една причина и повече от едно средство за комуникация с вас.
 

Колкото и много канали да предлагате на пазара, има 5 основни правила, които трябва да разберете, за да успеете. Тези основополагащи концепции трябва да бъдат напълно ясни и прилагани.

1. Винаги ще има оферта

Има популярна поговорка, че съдържанието е цар. Не бихме се съгласили. Продажбата е кралска. Без нея нямате пазарен дял и царство, което да управлявате. Вашият маркетинг в социалните медии трябва да предлага оферта. Тя трябва да бъде неустоима и да притежава някакъв вид трансформативна стойност, ако се наложи промяна.

В идеалния случай това е оферта като от Кръстника - тази, на която съответният потенциален клиент или потребител не може да откаже.

2. Има причина да отговорите точно сега

Скритите разходи и неуспехи във всяка реклама и маркетинг са в почти убедените. Те бавят  отговора. Почти реагират. Стигат точно до ръба на отговора, но след това го оставят настрана, за да го направят по-късно, или да помислят, или да проверят допълнително следващия път, когато са на компютрите си. Когато стигнат до този ръб, трябва да протегнем ръка и да ги издърпаме. Трябва да има основателна причина те да не спират, да не се бавят или да размишляват. Трябва да има спешност.

3. Ясни инструкции

Повечето хора се справят сравнително добре, като следват указанията. В по-голямата си част те спират на червено и продължават на зелено, застават там, където им е казано да застанат, попълват формулярите, които са им дадени, и аплодират, когато се появи знакът „Аплодисменти“. Повечето хора са добре обучени от ранна детска възраст, за да правят това, което им е казано.

Неуспехите и разочарованията на повечето търговци са резултат от даване на объркващи указания - или изобщо от липсата на указания. Обърканите или несигурни потребители не правят нищо и хората рядко купуват каквото и да било вследствие на това, че не са попитани. Самото споделяне на съдържание няма да доведе до измерими резултати от вашите социални медии. Трябва да съпроводите потенциалния си клиент през стъпките, които искате да предприеме, за да реализирате продажбата.

4. Проследяване и измерване

Ако искате да имате реална печалба от вашия маркетинг, не бива да разрешавате да се правят инвестиции в реклама, маркетинг или продажба без директно и точно проследяване, измерване и отчетност. Ще трябва да ви бъдат дадени всякакви аргументи от медийните търговци, от персонала и колегите. Най-вероятно ще чуете термини като „ангажираност“ и „обхват“ и „популярност“ без данни за архивиране на резултатите. Усмихнете се и учтиво кажете „не, благодаря”. Сумата, която сте инвестирали, трябва да ви се върне с повече и/или трябва да отговаря на предварително определени цели.

5. Правилото за резултатите

Помислете над това просто споразумение: Искате колата ви да се измие на ръка, да се полира с восък отвън, да се почисти отвътре, за което ще платите на съседското момче. Ако той не измие, не полира и почисти колата, но така или иначе иска да му платите, каква възможна „история“ би могъл да предложи вместо резултата от чиста кола, който би ви задоволил? Надяваме се, че няма. Не сте предложили да платите за история. Предложили сте да платите за чиста кола. Същото важи и за рекламите и маркетинговите инвестиции в социалните медии. Не позволявайте на никой да ви подвежда, да ви обърка или да ви убеди в противното.

Важни са само резултатите.