Хазартът „прегърна” изкуствения интелект

Хазартът „прегърна” изкуствения интелект Снимка: medium.com

От лицево разпознаване и потвърждаване на възрастта, технологията направи големия си скок към поведенчески анализ на комарджиите

Изкуственият интелект (ИИ) не просто навлезе в хазартната индустрия – трябва да се признае, че браншът му се нахвърли като върху топъл хляб, отбелязва ВВС. От елементарни операции за идентифициране на клиентите, през поддръжката на игралната техника и бързото обслужване на клиентите, днес ИИ е инструмент, предназначен да създава по-силно емоционално преживяване на залагащите, казват хазартните компании. 

Но много от клиентите не са сигурни, че е само това. „Тази технология безспорно повишава ангажираността на потребителя, но същевременно има потенциала да задълбочи пристрастяването”, казва дългогодишен любител на залозите, който смята, че е овладял порока си, но все още с ужас си спомня как заплатата му изчезвала само два часа, след като я видел в сметката си. 

От хазартната компания EquinEdge, която се занимава със залагания на конни състезания, отхвърлят подобни опасения. Те казват, че използват ИИ, за да анализират поведението на конете и жокеите на пистата, търсейки вероятността определен кон да спечели. Споделяйки тази информация с комарджиите, на тях остава изборът как да я използватда ѝ се доверят, или да я отхвърлят – процес, който от EquinEdge определят като „веселата част”.

От компанията не смятат, че прилагането на ИИ ще повлияе по някакъв начин на пристрастените към хазарта. „Това е болест, като всяка друга зависимост. Няма да помогнем на засегнатите като направим хазарта по-скучен или по-предизвикателен”, казват от EquinEdge. Е, по това може да се спори.

Вече има и компании, специализирани в разработването на софтуер за нуждите на хазарта. Компанията Betby например доставя на хазартни фирми ИИ-технология, която персонализира изживяването при залагане. От компанията казват, че ИИ-инструментите, които са въвели, ѝ позволяват да „приоритизира подходящо за потребителите съдържание, използвайки информация за техните минали и текущи действия, поведенчески модели, близост с други клиенти и преобладаващите спортни тенденции“.  Със сигурност и този софтуер съобщава на потребителите, че по никакъв начин не злоупотребява с личните им данни...

Подобно на EquinEdge, и Betby предоставя на клиентите допълнителна информация и препоръки, за да им помогне да вземат информирани решения, когато залагат. Но освен това ИИ разпознава „ключови поведенчески промени“, които може да покажат, че клиентът има проблем – засядане в цикъл от поредица загуби, импулсивно поведение и несъразмерно големи за профила му разходи. 

Поведенческият анализ на алгоритмите на Betby имат и друга цел: отчитайки активността на потребителския акаунт, честотата, обема и видовете залози, „технологията може да идентифицира ключови черти, които биха могли да показват не само проблем с хазарта, но и склонност към измамно поведение“, казват разработчиците на Betby. Остава да се види дали любителите на хазартни трикове ще "надиграят"  изкуствения интелект, или ще станат жертва на неговата „нечовешка” интерпретация на данните. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: