Какво се промени в поведението на потребителите по време на пандемията

Какво се промени в поведението на потребителите по време на пандемията Снимка: Pixabay

Резултатите от неотдавнашно проучване на новите нагласи сред потребителите позволиха да се направят някои констатации, които ще се вземат под внимание от бизнеса при очертаващата се втора вълна на вируса.

Проведено между 15 и 24 юни сред 4015 канадци от агенция Léger, изследването показва, че 91% от анкетираните са променили поведението и навиците си на консумация заради пандемията. Поразително висок процент, който не бива в никакъв случай да се пренебрегва.

Критериите, според които потребителите сега избират откъде да пазаруват, са на първо място чистотата и поддръжката (64%). След това се нареждат възможността за безплатна доставка (46%), опис на продуктите в магазина (42%), фактът, че това е местен бизнес (40%) и накрая съотношението качество/цена (39%).

Носенето на маска, наличието на гел за дезинфекция, спазването на дистанция и измиването на ръцете от персонала, както и адекватната маркировка, изглежда, имат вече съвсем реално влияние върху доверието на потребителите.

Но спазването на всички тези  мерки забавя обслужването и често води до опашки, затова потребителите са все по-мотивирани да пазаруват онлайн. Удобството е, че клиентите могат да избират артикулите, без да бързат, следвайки свое собствено темпо и при нулев риск от заразяване. Спестяването на време и безопасността са по-важни от всякога за потребителите. Днес клиентите в  магазина предпочитат формулата „Пристигам, купувам и напускам“ вместо доскорошната „Разхождам се, откривам, пробвам и може би го взимам“.