Италианският медиен регулатор: „Дивият запад на инфлуенсърите свърши“

Италианският медиен регулатор: „Дивият запад на инфлуенсърите свърши“ Снимка: fanpage.it

Съдържанието, публикувано онлайн от лица с над един милион последователи, преминава под надзора на Италианския орган по комуникации (AGCOM)

„Започваме с големите, но и другите ще трябва да се адаптират“, каза пред вестник La Repubblica шефът на AGCOM Джакомо Ласорела. Ако не разкрият търговските си интереси и не обозначат рекламния характер на съдържанието при позициониране на продукти, топ-инфлуенсърите ще бъдат глобявани с до € 250 000.  

Според изявлението на AGCOM, мерките ще контролират "търговската комуникация и защитата на основните права" на хората и основно непълнолетните.

От AGCOM отричат, но за италианците мерките са отговор на скорошен скандал с топ-инфлуенсърката Киара Ферани, която има почти 30 милиона последователи в Instagram. През декември тя беше глобена с над един милион евро, заради твърдението ѝ, че приходите от продажбите на „дизайнерски” розов коледен сладкиш подпомагат детска болница в Торино. 

Оказа се всъщност, че производителят е пуснал сладкиша на пазара месеци, след като вече е дарил пари на болницата. Киара Ферани се разкая публично, а в изявление до феновете си написа, че е направила грешка, вярвайки в добра кауза, неволно свързайки търговската дейност с благотворителната. 

Така или иначе, "акцията" ѝ с "розовия" сладкиш очевидно са е отразила на продажбите, така че полицията официално ще разследва за "тежка измама" инфлуенсърката и производителя. Заради скандала, някои марки вече скъсаха сътрудничеството си с Ферани, която след кратко прекъсване възобнови „работата си” в социалните медии и заяви, че вярва в правосъдието.

Миналата година и други европейски държави въведоха правила за професията „инфлуенсър”. процъфтяваща в социалните медии  През юни Франция узакони мярката затвор за инфлуенсъри, ако нарушат разпоредбите за реклама и промоции на стоки. 

През октомври Европейската комисия постанови, че създателите на цифрово съдържание трябва „да следват честни търговски практики”, за да не нарушават правото на своите последователи на „прозрачна и надеждна информация“.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: