Европейската комисия ще разследва китайски производители на електромобили

Европейската комисия ще разследва китайски производители на електромобили Снимка: electrek.co

Експертите се съмняват, че ниските цени на китайските EV са резултат от „огромни” държавни субсидии

След като този месец китайският производител BYD надмина по продажби Tesla, следователи от ЕС ще посетят китайските автомобилни компании BYD, Geely и SAIC, за да определят дали ЕС да налага по-високи мита на техните електромобили и да защити по този начин европейските автомобилопроизводители. 

ЕС обмитява китайските електромобили с 10%, докато в САЩ митото е 27,5%. Това насърчава китайските автомобилопроизводители да се насочат към европейския пазар, както и към  Югоизточна Азия, Мексико, Австралия и др. Всъщност, както предрече Илон Мъск неотдавна, Китай вече е най-голям износител на автомобили в света, изпреварвайки Япония.

В ЕС продажлите на китайски електромобили обикновено са с около 20% по-малко от продажбите на европейски EV, но въпреки това пазарният им дял в Европа нарасна до 8% с перспективата до 2025 г. да достигне до 15%, според Reuters.

„Цената им се поддържа изкуствено ниска с огромни държавни субсидии. Това изкривява нашия пазар. И тъй като не приемаме такова изкривяване вътре в ЕС, не го приемаме и отвън”, каза президентът на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен през септември, предупреждавайки, че ЕС ще разследва ценообразуването на китайските електромобили.

Доклад на Allianz Trade миналата година предупреждава, че китайските електромобили застрашават автомобилостроенето в Европа, особено „икономики, които зависят от производството на автомобили като Германия, Словакия и Чехия“. Докладът призовава за по-високи мита върху китайските електромобили, изчислявайки, че до 2030 г. пропуснатите ползи за европейските автомобилопроизводители може да достигнат € 7 милиарда годишно.

В отговор на тези тенденции, по-рано този месец Пекин от своя страна започна антидъмпингово разследване срещу вноса на бренди от ЕС в Китай, което срина акциите на френските Remy Cointreau и Pernod Ricard. Този ход – вероятно първи от многото следващи, изглежда е насочен срещу Франция, която настоя да се разследват китайските EV.

Междувременно, към Европа тръгна в първото си плаване първия нает товарен кораб на BYD, наречен BYD Explorer No. 1, с капацитет да превозва 7000 автомобила.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: