Седем „Оскара” за „Всичко навсякъде и наведнъж”

Седем „Оскара” за „Всичко навсякъде и наведнъж” Снимка: people.com

Статуетката за най-добър документален филм отиде при „Навални” – лентата, посветена на руския дисидент и заснета с участието на българския разследващ журналист Христо Грозев.

Героят на вечерта разбира се, беше фантастичният екшън „Всичко навсякъде и наведнъж”. От 11 номинации лентата спечели седем: за най-добър филм, най-добър оригинален сценарий, най-добра режисура (Даниел Куан и Даниел Шайнерт) и три актьорски „Оскара” – за главна роля на Мишел Йео и за поддържащи роли на Джейми Ли Къртис и Ке Хюи Куан. Филмът спечели „Оскар” и за монтаж.

Основният му конкурент от BAFTA – „На Западния фронт всичко е спокойно” си тръгна с четири „Оскара” - за най-добър чуждоезичен филм с най-добра операторска работа, най-добър саундтрак и най-добър дизайн.

„Оскар” за най-добър актьор в главна роля получи ветеранът Брендън Фрейзър за изпълнението си в „Китът”. Филмът взе още един „Оскар” – за грим и прическа. 

Със своя „Оскар” за най-добра песен Naatu Naatu индийският филма RRR разби надеждите на звезди като Лейди Гага и Риана. Индийското кино се сдоби и с „Оскар” за най-добър късометражен документален филм – „Шепнещите на слонове”. 

„Оскар” за най-добра анимация грабна пълнометражният „Пинокио” на Гилермо дел Торо. За късометражен анимацонен филм „Оскар” получи „Момчето, къртицата, лисицата и конят”.

С „Оскари” за звук и визуални ефекти си тръгнаха съответно "Топ Гън Маверик” и „Аватар – Пътят на водата". За най-добър адаптиран сценарий статуетката отиде при „Жените говорят”, а с „Оскар” за най-добри костюми се оказа „Черната пантера: Уиканда завинаги”. Най-добрият късометражен филм „Ирландско сбогуване” също донесе „Оскар” на създателите си.

95-тата церемония на Американската филмова академия изрази политическата си ангажираност с множество сини лентички по тоалетите на световния културен елит в залата, в знак на подкрепа за бежанците по света. Сред известните гости на бляскавия спектакъл беше и българската оперна прима Соня Йончева.

Куриозите на вечерта се паднаха на Лейди Гага с прекалено откровения ѝ тоалет в гръб от кръста надолу и на Хю Грант, който от сцената директно се оприличи на отличителната част от мъжката анатомия. Присъстващите казват, че при това изявление онемяло дори магаренцето, което екипът на „Баншите на Инишерин” изведе на сцената.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: