Пуска се движението по нови 2,7 км от АМ „Струма“ в отсечката Железница - Симитли

Пуска се движението по нови 2,7 км от АМ „Струма“ в отсечката Железница - Симитли Снимка: МРРБ

Тази нощ ще бъде пуснато движението по новоизградените 2,7 км от АМ „Струма“ в отсечката Железница – Симитли

Тази нощ ще бъде пуснато движението по новоизградените 2,7 км от АМ „Струма“ в отсечката Железница – Симитли /от км 370+400 до км 373+100/, която е подучастък от Лот 3.1 Благоевград – Крупник. Разрешението за ползване на участъка връчи днес министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. 

Движението в посока София ще е изцяло по новоизградения участък, а в посока Кулата трафикът ще преминава по първокласния път I-1 София-Кулата и частично по автомагистралата. 

 Свлачището преди тунел „Железница“, което е констатирано още през октомври 2020 г., вече има готов проект за укрепване и предстои одобряването му от МРРБ. Идеята е движението да бъде пуснато на два етапа, като в следващия етап, в рамките на около 3 месеца, строителят да завърши първия етап на укрепването, така да може да се пусне целия трафик в посока София, включително и през тунела. По този начин ще се облекчи до голяма степен движението в тази посока.

Строителят пое ангажимент да завърши укрепването на цялото свлачище, най-вероятно в средата на следващата година, за да може да се пусне целия участък, съобщи още министърът. По думите му другото свлачище - от другата страна на тунела, е малко и ще бъде решено преди пускане на движението, като то не представлява сериозен проблем за отварянето на трасето.

Целият лот 3.1 Благоевград – Крупник, част от който е новият участък, е с дължина 12,6 км. Той е разделен на две отсечки, разположени от двете страни на бъдещия тунел „Железница“ и трасето в близост до него. Строителството им е на финален етап. 

Движението по първия участък от Лот 3.1, с дължина 7 км /от км 359+000 до км 366+000/, от Благоевград до кръговото кръстовище с път I-1 София – Кулата преди строящия се тунел „Железница“, беше пуснато през май 2019 г. Вторият участък от с. Железница до с. Крупник /от км 370+400 до км 376+000/ е с дължина 5,6 км. Той е разделен на два подучастъка. Сега се пуска движението по първия подучастък от с. Железница до Симитли /от км 370+400 до км 373+100/, който е с дължина 2,7 км. Последният 2,9 км подучастък от Симитли до Крупник /от км 373+100 до км 376+000/, ще бъде изграден след потвърждение решението за изграждане на Лот 3.2 Крупник – Кресна и в зависимост от Решението на съда по постановеното Решение на МОСВ №9- ОС/01.08.2022 г.

 Изпълнител на строителството на участъка е обединение „ДЗЗД АМ Струма 3.1“, в което участват: „ГРОМА ХОЛД” ЕООД, „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД, „АБ” АД – ХАСКОВО, „ХИДРОСТРОЙ“ АД, „Алве Консулт” ЕООД. Строителният надзор се осъществява от ДЗЗД „СН АМ Струма Лот 3.1“, в което участват: МОТТ МАКДОНАЛД ЛИМИТИД, Великобритания; „Трансконсулт-БГ“ ООД и „Тест Консултинг“ ООД.

Проектът за строителството на Лот 3.1 Благоевград – Крупник от АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.  

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: