Започва укрепването на свлачището преди тунел "Железница" на АМ "Струма

Започва укрепването на свлачището преди тунел "Железница" на АМ "Струма Снимка: МРРБ

Предвижда се изграждане на подпорна стена и полутунелна завеса, която да обезопаси преминаването.

Започва укрепването на свлачището преди тунел „Железница” на автомагистрала „Струма”. За него вече има издадено разрешение за строителство. Засегнатият участък от неблагоприятните геодинамични процеси, установени още през 2020 г., се намира след Благоевград, в посока София – Кулата.

Това съобщи пред медии днес министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, който инспектира строителните дейности там. Той очаква до средата на летния сезон да има възможност движението по магистралата в едната посока да бъде пуснато. 80 млн. лева ще струва извършването на строителните дейности, като се предвижда изграждане на подпорна стена и полутунелна завеса, която да обезопаси преминаването.

Регионалният министър коментира, че все още се работи по екологичните мерки за трасето на магистрала „Струма“ между Кресна и Крупник. Яснота за сроковете там ще има след като се вземе окончателно решение по какъв маршрут ще бъде изграден пътят в Кресненското дефиле. Обследват се всички варианти за преминаване през него. Министър Шишков заяви, че очаква до месец май тези мерки да бъдат приети, като водещо в процеса е Министерството на околната среда и водите.

Арх. Шишков провери също и започналата реконструкция на моста на река Струма в с. Покровник. „Навсякъде започваме да строим, когато има издадено разрешение за строеж и одобрени проекти“, каза още той.

Регионалният министър съобщи пред медиите още, че има искане от Прокуратурата да бъдат направени проверки на строителството на автомагистрала „Хемус“ от София до пътен възел „Яна”. Проверките на „Хемус“ ще бъдат направени на 2000 кв. м, което означава взимане на проби през около 250 метра, както и от още няколко пътни участъка, обясни арх. Шишков. Искането на Прокуратурата идва след като Агенция „Пътна инфраструктура“ направи анализи на няколко ядки от различни пътища, които показаха нередности.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: