За първи път от десет години Netflix губи абонати

За първи път от десет години Netflix губи абонати Снимка: The Insider

Първото тримесечие остави глобалната стриймингова компания с 200 000 потребители по-малко

Оттеглянето на аудиторията е в резултат на решението на Netflix да преустанови услугите си в Русия. От началото на март Netflix трябваше да започне да излъчва новините на руски държавни телевизионни канали, но компанията отказа да изпълни това условие, след което изцяло се оттегли от руския пазар, а много продуцентски структури „замразиха” проектите си за създаване на филми и сериали в Руската федерация. 

По данни на Telecom Daily, през лятото на 2021 г. Netflix заемаше 9% от приходите от стрийминг услуги в Русия – двойно повече, отколкото през март 2021 г.

Компанията загуби и стотици хиляди абонати в САЩ и Канада, след като повиши цените за абонаментни услуги, съобщава ВВС. Така аонаментът за основния план в САЩ се увеличи от $9 на $10 месечно, а на стандартния - от $14 на $15,50. По аналогичен начин във Великобритания цените на основния и стандартния план се е увеличила с £1 на месец, съответно до £6,99 и £10,99.

В периода на ковид-карантините броят на абонатите скочи значително, но сега е в ход  обратен процес. Прогнозите на стрийминговата платформа са, че през второто тримесечие на 2022 г. ще се лиши от още два милиона абонати – първи голям срив от октомври 2011 г. Понастоящем абонатите на Netflix в цял свят са над 220 милиона души.

След публикуването на резултатите от първото тримесечие, акциите на компанията на ню-йоркската борса паднаха с повече от 20%, а пазарната ѝ стойност – с над $30 милиарда. Спад в цените на акциите търпят и други фирми от филмовата индустрия, в това число и Disney.

От Netflix заявиха, че ще предприемат някои мерки, преди всичко за да ограничат популярния „спорт” приятелски домакинства да споделят паролите си за ползване на платформата, което практически води до загуба на потенциални абонати. По данни на Netflix, в нарушение на правилата, тази практика упражняват около 100 милиона домакинства. 

Първоначално управителното тяло на Netflix приемаше това за естествено, особено за членове на едно и също семейство. Освен това компанията смяташе, че споделянето на акаунти е подхранило растежа ѝ, позволявайки на повече хора да ползват услугите ѝ. 

Сега обаче ръководният екип и акционерите са на друго мнение и то е, че практиката на споделените акаунти затруднява привличането на нови абонати в някои страни. Фирмата заяви, че тества  в Латинска Америка мерки,  с които да ограничи споделянето на пароли и може да ги въведе и в други страни, като моделът е акаунти, които нарушават правилата, да се таксуват допълнително.

Освен това Netflix обмисля да пусне безплатна услуга, поддържана от реклами, като нейните съперници Disney и HBO. Анализатори  казват, че това може да отвори значителен нов поток от приходи за компанията, която досега избягваше рекламата.

Според експертите, най-голямата заплаха за Netflix е интензивната конкуренция от фирми като Amazon, Apple и Disney, които наливат пари в своите онлайн стрийминг услуги. Заключенията са, че загубата на абонати е  „проверка на реалността“, която ще накара Netflix и други стрийминг платформи да „мислят два пъти”, отчитайки интересите на потребителите и опитите им да пестят в настоящата сложна икономическа ситуация.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: