
Учени доказаха връзката между заплатите на майките и развитието на мозъка на децата
- Общество
- Текст:

Това показва съвместно изследване на невролози от шест американски университета като част от проект за първите години на бебето.
В коментар за The New York Times авторите на изследването съобщават, че разликата в развитието на когнитивните способности на детето е еквивалентна на увеличение с шест позиции по условна стоточкова скала – от 81-во до 75-о място.
Изследването е публикувано в научното списание Proceedings of the National Academy of Sciences и отчита данните на 435 деца на възраст под една година. Майките, участващи в експеримента, получили дебитни карти: някои от тях получавали по $333 на месец, а останалите - по $20.
На родителите не са поставяни никакви условия за разпореждане със средствата. Учените, които започнали експеримента през 2018 г., посещавали участващите семейства всяка година и възнамеряват да продължат да правят заключения.
Съавторът на изследването Кимбърли Ноубъл, професор по невронауки и образование в Колумбийския университет, нарече Baby's First Years първия по рода си експеримент.
„Цялата извършена досега работа е корелационна.
Въз основа на нея бихме могли да кажем, че бедността е свързана с тези различия (в когнитивното развитие), но не бихме могли да кажем, че бедността е тяхната причина.
От научна гледна точка, единственият начин да се отговори на този въпрос е чрез рандомизирани клинични проучвания“, каза тя пред NBC News.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Румънски граничари задържаха украинска двойка с 1,4 милиона долара

Противоречиви сигнали от правителството на Иран

Турция ще увеличи таксите за транзит на кораби през проливите с 15% от 1 юли

Цените на петрола скочиха

Британският премиер направи изявление относно изпращането на войски в Украйна

Създадоха първия в историята музикален албум на основата на записи от сеизмични вълни

Израел продължава ударите срещу Иран

Категоризираните апартаменти, стаи и къщи за гости са вписани в туристическия регистър
