5 начина да предпазите служителите си от бърнаут*

5 начина да предпазите служителите си от бърнаут*

® pixabay.com/

Световната здравна организация признава „прегарянето” като официален синдром.

Живеем във време на изключителна конкуренция и динамика, като биваме възнаграждавани, когато проявяваме твърдост, постоянство и полагаме максимални усилия. В резултат на това професионалистите могат да почувстват огромен натиск и да не се откажат, прекрачвайки здравословната граница на възможностите си. Световната здравна организация признава „прегряването” като официален синдром. 

Този натиск може да бъде още по-лош по време на криза, а бумът на новите технологии и начини за комуникация прави още по-лесно размиването на границата между дома и офиса. Затова е изключително важно да се научите да разпознавате, кога вашите работници спешно имат нужда от почивка. Ако не сте сигурни как да ги насърчите да спрат и да презаредят батериите, някоя от следните стратегии може да се окаже работеща в подобни ситуации.

1. Опознайте служителите си на по-дълбоко ниво.

Именно в това се състои разликата между добрия мениджър и истинския лидер. Не е необходимо да нарушавате личното им пространство или да се присъедините към екипа си. Достатъчно е да изградите достатъчно силна връзка, за да можете да определите от какво наистина имат нужда вашите служители и как биха си починали най-качествено. Например, ако знаете, че работниците ви наистина искат да си тръгнат по-рано в деня преди началото на отпуската им, изслушайте ги и ги уведомете, че могат да го направят.

2. Предложете свободно време в отговор на дълги часове.

Ако ви направи впечатление, че някой от служителите ви е работил до късно през нощта и не искате да започне да чувства преумора, говорете с него за това. Можете да му кажете: „Знаеш ли какво? Достатъчно работи. Защо не си вземеш почивка този следобед?" Наистина ще го оцени.

Тази стратегия ви позволява да разпознаете голямото старание, което служителите ви влагат в работата си. Но наградата не е само слава, бонус или нещо друго, което само би стимулирало желанието за извънреден труд. Така работникът ви ще види, че приоритетен за вас е балансът между личния и професионалния живот и че няма да жертвате доброто състояние на екипа си, за да постигнете това, което искате.

3. Планирайте съвместно излизане.

Средата има психическо влияние върху начина ни на мислене. Така че, ако работниците останат в офиса, съзнанието им естествено ще остане в работен режим. Прекарването на време извън офиса с цел забавление е едно просто решение, което дава сигнал на екипа ви, че е добре да се разсеят малко от работа, да се забавляват и да се наслаждават на комуникацията помежду си.

Разбира се, в разгара на кризата с вируса планирането на подобно събитие може да отнеме повече време и енергия, за да реализирате успешно плановете си и да вземете нужните предпазни мерки. Но все пак има и други начини въпреки социалната дистанция, която е препоръчителна в моменти като този. Например можете да изведете екипа си на обяд в средата на работната седмица. Ще трябва да предвидите подходящо за това място, на което можете да се храните навън, спазвайки нужното разстояние помежду си. Все пак така ще можете да се видите лично, което най-вероятно не сте правили от месеци.

4. Използвайте ваучери, талони за отстъпка и подобни предложения, за да избегнете оправданията.

Някои работници наистина могат да си позволят да задоволят основните си потребности или са толкова привикнали към рутината си, че се нуждаят от деликатен тласък или стимул, за да излязат от нея. Ваучерите, талоните и др. могат да гарантират, че работниците няма да пропуснат възможността за почивка заради финансовото си състояние. Те също така улесняват членовете на вашия екип да проучат как да си починат и да се насладят на свободното си време.

5. Погрижете се да облекчите товара им.

Работниците често не искат да си вземат почивка, освен ако нямат чувството, че отсъствието им няма да попречи на работния процес. Те също могат да бъдат толкова напрегнати в стремежа си да приключат всичко преди заминаването си, че това просто ги стресира и ги обезкуражава да си почиват в бъдеще.

Така че, вижте по какъв начин можете да облекчите товара им. Например, ако имате служител, на когото предстои заминаване на почивка, попитайте дали има някоя задача, от която можете да го освободите, за да си тръгне навреме. Това не удължава ваканцията му, но гарантира, че ще си тръгне, без да се притеснява, че има недовършени неща. Така вниманието му няма да бъде ангажирано с мисли върху работата, които психически биха попречили на това да се наслади на почивката си.

*Бърнаут (или „прегаряне“) е жаргонно понятие за крайно емоционално изтощение, изразяващо се най-вече по отношение на работата



Прочетете още за:
бизнес съвети психично здраве работа

  0 
  0