Възнаграждението за един час нощен труд става най-малко 1 лев
- България
- Източник: Пресцентър на Министерски съвет
- Автор:
Допълнителното възнаграждение за всеки час нощен труд ще се увеличи най-малко на 1 лев. От 1 януари 2021 г. новият размер на ставката ще е четири пъти по-висок в сравнение с досегашната й стойност от 0,25 лв. Това реши правителството с приемането на промени в Наредбата за структурата и организацията на работната заплата.
Съгласно новия механизъм размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата и става 0,15 на сто от нея за всеки отработен нощен час или за част от него, но не по-малко от един лев.
По този начин размерът на добавката ще се актуализира съобразно темповете на нарастване на заплащането и ще се гарантира прозрачност и прогнозируемост при определяне на допълнителното трудово възнаграждение за нощен труд.
Ставката не е променяна от 2007 г., когато минималната заплата в страната е била 180 лв. Повишаването й ще увеличи доходите на над 436 000 работещи, които полагат нощен труд.
Съгласно новия механизъм размерът на допълнителното възнаграждение за положен нощен труд се обвързва с минималната работна заплата и става 0,15 на сто от нея за всеки отработен нощен час или за част от него, но не по-малко от един лев.
По този начин размерът на добавката ще се актуализира съобразно темповете на нарастване на заплащането и ще се гарантира прозрачност и прогнозируемост при определяне на допълнителното трудово възнаграждение за нощен труд.
Ставката не е променяна от 2007 г., когато минималната заплата в страната е била 180 лв. Повишаването й ще увеличи доходите на над 436 000 работещи, които полагат нощен труд.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
В Индонезия оценили жени на 500 млн. рупии, за да ги изпратят в Китай за женитба
До 2083 г. броят на хуманоидните роботи в света може да надхвърли броя на хората
Срив в Microsoft наруши работата на болници, училища и полицията във Великобритания
Северна Корея промени пропорциите на националния си флаг за първи път от 1948 г.
В Бундестага одобриха отпускането на 200 млн. евро за Украйна
МЕА подобри прогнозата си за световния добив на петрол през 2026 г.
Борсовите цени на природния газ в Европа се повишиха с 3,4%
Оферти за туристически пакети от Черен петък с неясни отстъпки
Китайски учени разработиха електрически гребен за лечение на оплешивяването
КЕШ клуб
300
3 000
30 000