
Обединеното кралство изостава в състезанието за електрически автомобили
- Иновативен транспорт
- Текст:

Доклад на T&E посочва, че през последните две години от автомобилните заводи във Великобритания са излезли приблизително наполовина по-малко електромобили, отколкото в Европа, така че Островът рискува да остане в бавната лента на производството им. И прогнозите са, че при липсата на инвестиции от страна на автопроизводителите в Обединеното кластво, до края на десетилетието тази цифра ще бъде едва 4%.
До 2030 г. електрическите автомобили трябва да съставляват 48% от производството в 27-те страни от ЕС и Великобритания, а хибридите - 11%. Пазарът на електромобили за момента е сравнително малък, но нараства бързо, най-вече заради все по-строгите ограничения на вредни емисии.
На този фон Великобритания, изглежда, ще разчита почти изцяло на внос, въпреки че е една от първите страни, взели решение до 2030 г. да забранят продажбата на нови бензинови и дизелови коли – цел, която вече си поставят и редица европейски държави.
T&E смятат, че базираните на Острова производители - на първо място Toyota, Jaguar Land Rover и BMW - не са подготвени за промяната, което означава, че балансът на силите в индустрията вероятно ще се промени.
Очаква се Германия да остане доминиращ производител на автомобили в Европа, като до 2030 г. ще увеличи производството си от сегашните 4,5 милиона автомобила годишно на 5,1 милиона, като половината от тях ще бъдат електрически.
В Обединеното кралство обаче продукцията дори няма да достигне предковидното си ниво от 1,3 милиона автомобила годишно, а ще спадне на 1 милион и прогнозите са, че само 24% от тях ще бъдат електрически.
От Обществото на британските производители и търговци на автомобили (SMMT) заявиха пред BBC, че заключенията на T&E са „пълна глупост”. SMMT посочват, че почти всеки четвърти автомобил, произведен тази година в Обединеното кралство, е или електрически, или хибриден, и подчертават, че „британските марки публично се ангажират да бъдат сред първите” в производството на екологичните возила.
Междувременно се съобщава, че Nissan правят планове да разширят производството на батерии за електромобили в базата си в района Тисайд, Мидълзбро, с изграждането на нова „гигафабрика". Обявени са и още 10 подобни проекта от този мащаб, включително и на Britishvolt. Докладът на T&E има това предвид, но посочва, че тези намерения едва ли ще се осъществят, ако правителството не окаже по-голям натиск върху автомобилните производители. В противен случай има сериозен риск „автомобилната индустрия в Обединеното кралство да залинее".
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
