Alibaba разширява обхвата си в Китай, превръща се в един от печелившите в кризата

Alibaba разширява обхвата си в Китай, превръща се в един от печелившите в кризата Снимка: Freepik.com

Във време, в което много бизнеси се свиват, компанията открива над 100 хил. работни места, а през март обяви, че ще предостави заеми в размер на 282 млрд. долара на малки и средни предприятия.

Водещата китайска компания за онлайн търговия Alibaba се превръща в монополист на пазара в азиатската страна. Тази седмица от Alibaba обявиха 21% растеж на приходите за тримесечие и 19% увеличение на основните продажби, което надвиши очакваните резултати. През февруари ръководството на компанията прогнозираше спад в продажбите. 


Разбира се, наблюдаваното глобално забавяне на онлайн търговията се е отразило на компанията, която отчита и загуби на стойност 1 млрд. и 90 млн. долара от външни инвестиции през последното критично тримесечие, съобщават от Reuters.


Според анализатори моделът на възход на едно предприятие или компания по време на икономическа криза се наблюдава както при американските Amazon.com и Мicrosoft, така и при китайската Alibaba към момента. Големите фирми растат, като с това задушават развитието на малките бизнеси в перспектива.


Alibaba оперира в широк спектър от бизнес сектори. Освен онлайн платформа за търговия компанията развива много успешно и бизнес с доставка на храна чрез платформата Ele.me. По време на пандемията в Китай, когато ресторанти и заведения са били затворени, Ele.me e успяла да настигне конкурентите си от Meituan Dianping. Активните потребители за ден в платформата Еle.me са се увеличили с 5 млн., достигайки общ брой от 15 млн., докато при Meituan са нараснали само с 2 млн. 


Alibaba държи още веригата хранителни магазини Hema. Освен това компанията предлага облачни услуги, чиито приходен дял е нараснал с 58% за първото тримесечие на годината. През февруари пък друг продукт на компанията, мобилното професионално приложение за корпоративна дейност и комуникация DingTalk е увеличило потреблението си близо 1000 пъти по данни за тегленията от Аpple App Store.

 

Растежът на Аlibabа тревожи бизнеса в Китай, както и някои чужди анализатори. Компанията гигант създава предпоставки за монопол на глобалния пазар и насърчава временната заетост в някои отрасли на местна почва, което би могло да спомогне за дестабилизация на трудовия пазар в азиатската страна.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: