Кризисен мениджмънт: Лидерството в несигурно време
- Мениджмънт
- Автор:
Снимка: https://www.timeretrievers.com.au/
Полезни съвети за лидерите на екипи по време на криза.
Кризата, причинена от пандемията, подложи на изпитание корпоративните лидери по начин, който може да се сравни само с времето на Великата рецесия. Много от днешните висши ръководители никога не са се срещали с подобно предизвикателство. Проучване на световната консултантска фирма Korn Ferry ни показва как бизнесите могат да осветят мътните несигурни води и да оцелеят, плавайки към неясното бъдеще.
Избухването на COVID-19 разтърси из основи света на бизнеса и последиците се отразиха в милиарди долари изгубени приходи. Според изчисление на Goldman Sachs, заради вируса икономическият растеж по цялото земно кълбо ще остане нулев за 2020 г. Уви, коронавирусът причинява много повече от финансови щети. Мениджърите трябва да се борят да поддържат мотивирани служителите си, предоставяйки им безопасни условия за работа, докато междувременно очертават бъдещи стратегии, които да осигурят относително стабилно поведение на пазара.
Ето и няколко съвета, които експертният консултантски екип на Korn Ferry предоставя на своите клиенти от бизнеса в цял свят:
Водете работния процес ловко и смиренo. Служителите не искат да знаят колко губи компанията заради вируса. Експертите твърдят, че работниците искат да усетят, че са в същата лодка, в която е и шефът. „Хората трябва да имат предвид, че въпреки че мениджърът е назначен да управлява, той или тя също е човек, грижещ се за екипа и разбиращ през какво преминават всички - споделя Майкъл Дистефано, президент за Азиатския район на Korn Ferry. - Лидерът трябва да води екипа си на фронта, демонстрирайки ценностите и поведението, които очаква от служителите.“
Да водиш компанията на първа линия, определено означава да не се изолираш. За повечето лидери едно от най-трудните неща е да се съобразяват с мненията и решенията на другите. Но точно това трябва да се промени по време на криза, особено когато причината за кризата е извън тяхното поле на експертиза и контрол.
Лидерите трябва да бъдат гъвкави и реактивни не само в промяната на плановете и работните графици, но и в собствения си стил на управление. В момента най-успешен може да се окаже партниращият стил на лидерство, при който решенията се вземат с консенсус и се основават на общуване и допитване с екипа. Ако приемем, че епидемията продължи да върлува, може би лидерите трябва да изберат стил, задаващ по-бързо темпо, което да принуждава и забавилите се да настигат другите. В зависимост от екипа може да проработи и директният подход: „Ето какво трябва да направим, за да компенсираме загубеното време и средства.“
Прецизна и прозрачна комуникация. Според експертите истинските лидери трябва да общуват бързо и ясно, за да изпреварват поне с крачка потенциалните проблеми, а да не се налага да се сблъскват с проблемите, идващи от случаи на „счупен телефон”. „При епидемия като тази, която преживяваме, различните организации ще трябва да комуникират по различен начин, все пак служителите и акционерите на авиокомпаниите имат различни притеснения от тези на една индустриална B2B компания - казва Ричард Маршал, глобален директор на корпоративните отношения в Korn Ferry. - Комуникацията трябва да се съобразява с притесненията на всеки отделен акционер.”
Лидерите трябва да бъдат автентични и прозрачни. Възможно е служителите да бъдат изнервени от последиците от вируса и е от съществено значение ръководителите да им предоставят достатъчно работа, информация и безопасност за осигуряване на спокойна работна атмосфера. Много е важно служителите да са наясно какви протоколи се въвеждат в организацията на работа в името на тяхната безопасност.
Това трябва да е и моментът, в който човешките ресурси и мениджмънтът трябва да са готови да подкрепят служителите, тъй като индивидуалните нужди могат да варират значително.
Преведи екипа през и отвъд кризата. Най-добрите лидери са в състояние да превърнат краткотрайната трагедия, застрашаваща компаниите им, в обща цел и да сплотят екипа, който да я преследва в дългосрочен план.
Коронавирусът може да помогне за изграждането на следващото поколение лидери, които ще прозрат връзките между кризата и възможностите.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
От 2029 г. YouTube ще излъчва „Оскарите”
Саудитска компания заяви сериозен интерес към международните активи на ЛУКОЙЛ
АвтоВАЗ изтегля над 33 000 автомобила Lada Granta
Маршаловите острови въведоха безусловен базов доход
3D и шоколад: Световната мода при коледните дръвчета
Прогнози за европейските икономики
Български и сръбски предприятия могат да получат между €100 хил. и €400 хил. за проекти
Европейските борсови индекси растат, начело с британския FTSE 100
Потвърдиха случаи на проказа в Румъния и Хърватия
КЕШ клуб
300
3 000
30 000