Онлайн пазаруването нараства с 22% по време на Черния петък 2020

Онлайн пазаруването нараства с 22% по време на Черния петък 2020 Снимка: unsplash.com

Разходите онлайн по време на Черния петък тази година нараснаха с близо 22%, достигайки нов рекорд, сочат данните на Adobe Analytics. Причината е пандемията от COVID-19, която тласка повече хора да пазаруват от дивана и да избягват претъпкани магазини и молове, пише CNBC.

Потребителите са похарчили 9 млрд. долара в мрежата в деня след Деня на благодарността. Това е с 21,6% повече в сравнение с предходната година, според Adobe, който анализира транзакциите на 80 уебсайтове от топ 100 американски онлайн търговци.

Това прави Черния петък през 2020 г. втория по големина онлайн ден за разходки в историята в САЩ след киберпонеделника миналата година, каза Adobe. Киберпонеделникът тази година трябва да се превърне в най-големия ден за дигитални продажби досега. Очаква се разходите да достигнат между 10,8 млрд. и 12,7 млрд. долара, което би представлявало ръст от 15% до 35% спрямо година по-рано, предава CNBC.

„Новите конзоли, телефони, интелигентни устройства и телевизори, които са традиционни покупки по време на Черния петък, споделят тази година пространство в онлайн количките с неортодоксални покупки от Черния петък, като хранителни стоки, дрехи и алкохол, които преди това биха били закупени в магазина“, каза Тейлър Шрайнер, директор на Adobe Digital Insights.

Тъй като много търговци на дребно започнаха своите празнични продажби през октомври тази година, обвързани със забавеното време на събитието Prime Day на Amazon, и пуснаха повече сделки онлайн, купувачите нямаха причина да се отправят към магазините в Черния петък. Хората, които се осмеляваха да отидат да пазаруват, бяха посрещнати с по-малко опашки и по-празни паркоместа, отколкото празничните събития за продажби от миналото.

По време на Черния петък Adobe установи, че потребителите харчат онлайн 6,3 млн. долара на минута или 27,50 долара на човек средно. Разходите за смартфони нараснаха с 25,3% на годишна база и достигнаха 3,6 млрд. долара, което представлява 40% от общите разходи за електронна търговия, пише CNBC.

Горещите артикули в Черния петък включват Hot Wheels, комплекти Lego, Apple AirPods, Apple Watches, устройства Amazon Echo и телевизори Samsung, според данни на Adobe. Потребителите търсят в мрежата неща, с които да забавляват себе си и децата си.

Хората също се обръщат към интернет за прясна храна и закуски през този празничен сезон. Онлайн пазаруването на хранителни стоки в Черния петък нарасна с 397% в сравнение със средните дневни стойности, съобщи Adobe. Продажбите на продукти за лична хигиена скочиха с 556%, а онлайн разходите за продукти за домашни любимци нараснаха с 254%.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: