Пазар на семейните развлекателни центрове на закрито във Великобритания

Пазар на семейните развлекателни центрове на закрито във Великобритания Снимка: pixabay.com

Очакваният общ растеж за периода 2020 - 2027 г. е 12,8%.

Пазарът на семейни развлекателни центрове на закрито във Великобритания се оценява на 715,14 милиона долара през 2019 г. и се очаква да достигне 1755,06 милиона долара до 2027 г., нараствайки с общ ръст от 12,8% от 2020 до 2027 г. 

Семейният развлекателен център на закрито (FEC) е малък парк със забавления или развлекателна зона, която обслужва местните общности в големите и малките градове. Основното им предназначение е да ангажират цялото семейство на значително по-ниски разходи на човек в сравнение с традиционните увеселителни паркове. 

В допълнение те предлагат разнообразни опции за забавление като аркади, игрови конзоли, видео игри, меки зони за игра, системи за закрити площадки, машини за изкупуване, детски разходки, игри за развиване на уменията и игри, базирани на виртуална и добавена реалност. Нещо повече, те са домакини на частни тържества като рождени дни и корпоративни събития, тъй като се намират в молове, където посещаемостта е значително висока.

В британския пазарен дял за семейни развлекателни центрове на закрито през 2019 г. доминира сегментът на тийнейджърите (от 13 до 19 години). Очаква се тази тенденция да продължи през прогнозния период. Общият ръст се дължи главно на въвеждането на иновативни, както и разнообразни, игри в редица центрове за забавление. 

Въпреки това семействата с деца  между 9 и 12 години ще станат свидетели на най-високия общ ръст по време на прогнозния период, тъй като тези семейства са по-фокусирани върху формирането на бъдещето на децата си чрез забавление, развлечения и образование. 

 


Сегментът на детските развлекателни центрове (CEC) доминира на пазара на семейниje развлекателни центрове  през 2019 г. и се очаква тази тенденция да продължи, тъй като повечето игри там са насочени към привличане на групи от малки деца и тийнейджъри. 

Очаква се сегментът развлекателни центрове (LBECs) по местоположение VR да стане свидетел на най-висок темп на растеж през следващите години, благодарение на въвеждането на интерактивни мултиплейърни игри в много от развлекателните центрове. Редица молове в региона на Обединеното кралство интегрират паркове за виртуална реалност в своите развлекателни центрове, което влияе отрицателно върху пазара.

 


Докладът се фокусира върху перспективите за растеж, ограниченията и пазарните възможности за семейни развлекателни центрове на закрито в Обединеното кралство. 

Проучването предоставя анализ на петте сили на Porter на британската индустрия за семейни развлекателни центрове, за да се разбере въздействието на различни фактори като пазарната сила на доставчиците, интензивността на конкуренцията, заплахата от нови участници, заплахата от заместители и пазарната сила на купувачите.

 


Пазарът на семейни развлекателни центрове във Великобритания е сегментиран по демографски данни на посетителите, размер на съоръжението, източник на приходи, приложение, тип и държава. 

По отношение на демографските данни на посетителите, пазарът е разделен в категориите: семейства с деца на възраст 0–8 години, семейства с деца на възраст 9–12 години, тийнейджъри (13–19), млади възрастни (20–25) и възрастни (25+). 

Въз основа на размера на съоръжението, пазарът е разделен на до 5000 кв. фута, от 501 до 10 000 кв. фута, 10 001–20 000 кв. фута, 20 001–40 000 кв. фута, 1–10 акра, 11–30 акра и над 30 акра. 

В зависимост от източника на приходи, той е разделен на входни такси и продажби на билети, храни и напитки, мърчандайзинг, реклама и други. Приложенията, обхванати в проучването, включват аркадни студиа, зони за игри AR & VR, физически занимания, игри за умения/състезания и други.

Въз основа на типа пазарът се диференцира на детски развлекателни центрове (CEC), детски образователни центрове (CEDC), развлекателни центрове за възрастни (AECs) и развлекателни центрове (LBECs) по местоположение VR .

Основните играчи, действащи в индустрията за семейни развлекателни центрове на закрито в Обединеното кралство, включват семейния развлекателен център на Ричардсън, семейния развлекателен център Fun Farm Lincoln, The Walt Disney Company, Kidzania, Legoland, Tenpin, Time Twisters, Genesis Center, Hunstanton Pier и Superbowl UK.

Растежът на пазара на семейни развлекателни центрове във Великобритания е повлиян от редица фактори като непрекъснато пускане на нови центрове, подкрепящи семейни дейности и интеграция на храни и напитки, увеличаване на броя на моловете, присъствие на значителна база от потребители, нарастване на доходите на глава от населението и увеличаване на използването на различни промоционални стратегии и предложения като програми за лоялност. 

В допълнение, включването на нови и технологично напреднали зони за игри, заедно с увеличаване на предпочитанията на клиентите да празнуват поводи в развлекателни центрове, се очаква да повлияят положително на растежа на пазара. Повишаването на цените на билетите и нарастването на популярността на домашните и мобилните игри обаче се очаква да възпрепятстват растежа на пазара през прогнозния период. 

Основните целеви клиенти на семейните развлекателни центрове са деца и възрастни между 0 и 23 години и техните родители. По този начин присъствието на значително младо население във Великобритания движи растежа на пазара. Освен това, поради нарастването на разполагаемия доход на глава от населението във Великобритания, разходите за деца от техните родители непрекъснато се увеличават, което се очаква да стимулира допълнително пазара. 

Децата и младите хора в Обединеното кралство на възраст между 0 и 24 години понастоящем представляват приблизително половината от населението на региона. Например около 18,9% от населението във Великобритания са били на възраст под 16 години през 2017 г. и се очаква броят на младите хора да нарасне през следващите години.

Страната е шестият по големина пазар на видеоигри на световно ниво с приходи над 3,94 млрд. долара и се очаква да достигне 12,95 млрд. долара през 2023 г.

Ключовите играчи, опериращи на пазара, са изправени пред негативното въздействие на  COVID-19 и изпитват сериозен спад в приходите си. Въпреки това редица оператори на FEC в страната планират да отворят отново своите съоръжения, като въведат нужните мерки за безопасност, за да минимизират въздействието от пандемията. 

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: