Китай казва, че няма да одобри продажбата на TikTok, нарича я „изнудване“

Китай казва, че няма да одобри продажбата на TikTok, нарича я „изнудване“


Крайният срок (20 септември) за продажба на TikTok вече изтече, но засегнатите страни все още не са уредили условията по сделката, пише TechCrunch. Оферентите на ByteDance и TikTok, Oracle и Walmart, представиха противоречиви съобщения относно бъдещата собственост на приложението, обърквайки инвеститорите и потребителите. Междувременно недоволството на Пекин от продажбата на TikTok става все по-очевидно.

Китай няма основание да одобри „мръсната" и „несправедлива" сделка, която позволява на Oracle и Walmart да поемат TikTok въз основа на „тормоз и изнудване". Тези думи бяха използвани в редакционна статия, публикувана в сряда в China Daily, официален вестник на английски език на Китайската комунистическа партия.

Редакцията твърди, че успехът на TikTok (прогнозираните приходи са около 1 милиард долара до края на 2020 г.) „очевидно е накарал Вашингтон да се чувства неспокоен“ и е накарал САЩ да използват „националната сигурност като претекст за забрана на приложението“.

Официалното съобщение може да предизвика смесени чувства в ByteDance. Компанията няколко пъти се е опитвала да докаже, че се откъсва от китайските власти, което е предпоставка продуктите й да могат да бъдат свободно разпространявани и използвани в западните страни.

Пекин вече е модифицирал набор от правила за износ, за да усложни потенциалната сделка за TikTok, ограничавайки продажбата на някои технологии за изкуствен интелект на чуждестранни компании. Както ByteDance, така и китайските държавни медии заявиха, че споразумението няма да включва технологични трансфери.

Администрацията на Тръмп заяви, че ще забрани изтеглянето на TikTok, който може да се похвали със 100 милиона потребители в страната, ако не бъде постигната приемлива сделка. Той също така планира да забрани WeChat на Tencent, решение, възпрепятствано от окръжния съд в Сан Франциско.

TikTok е събрал близо 198 милиона тегления на App Store и Google Play в САЩ, докато WeChat е инсталиран от близо 22 милиона потребители в САЩ от 2014 г. насам, според Sensor Tower, компания за проучване на пазара. За разлика от TikTok, който има широкообхватна потребителска база в САЩ, WeChat се използва главно от китайскоговорящи общности или хора с връзки в Китай, където месинджърът е доминиращото приложение за чат и повечето западни алтернативи са блокирани.

Точно преди предложения краен срок от 20 септември за забрана на приложението, Министерство на търговията в Китай призова САЩ да „се откажат от действия, целящи тормоз“ спрямо видео приложението и месинджъра или да се изправят срещу контрамерките на Пекин за „защита на законните права и интереси на китайските компании“.

След като САЩ обявиха серия от сериозни ограничения на гиганта за телекомуникационно оборудване Huawei миналата година, Китай обеща да публикува „списък с ненадеждни субекти“, насочен към чуждестранни компании и лица, които „не спазват пазарните правила“ и „сериозно накърняват законните права и интереси на китайските предприятия“, но все още не е разкрил списъка.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: