Оказва се, че най-добрите стратези в бизнеса са хора с редки имена

Оказва се, че най-добрите стратези в бизнеса са хора с редки имена Снимка: https://pixabay.com

Хората с необичайни имена по-често взимат нестандартни решения на директорските постове.

Забавното съвпадение, състоящо се в това, че най-печелившите и крупни компании често се ръководят от хора с необичайни имена, най-накрая получи научно и психологическо обяснение. Какво ще кажеш, Илон Мъск?

 

Изследователи от висшите училища по бизнес към университета в Райс и университета в Аризона доказаха, че генералните директори с необичайни и редки имена са склонни да прилагат нестандартни стратегии за водене на бизнес, които често се превръщат в страхотен успех за компанията.

 

В разработката, публикувана в престижното списание за бизнес Strategic Management Journal, Ян Антеа Чжан, Юнгу Кан и Дейвид Чжу привеждат данни от 19 години за 1172 държавни компании, съпоставяйки необичайността и оригиналността на стратегиите на шефовете им с техните имена.

 

Екипът от учени е разчитал до голяма степен на резултатите от минали изследвания, които свързват организационните резултати на фирмата с личността, ценностите и опита на лидера. На всичко това, според авторите, влияе името.

 

Според новото проучване името на човека до голяма степен определя неговото поведение, познание и самоосъзнаване. Човек с необичайно име още от детските години може да смята себе си за по-различен от другите, уникален, открояващ се от тълпата.

 

Ако у такова дете всичко е наред със самооценката, то ще вижда себе си като по-творческа и интересна личност, способна на нестандартни решения. Такива хора, според авторите на изследването, могат спокойно да внедрят в бизнеса не само своите идеи, но и стратегиите на други ръководители от висшите и средните звена.

 

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: