TikTok дава шанс на нови изпълнители

TikTok дава шанс на нови изпълнители


TikTok е част от живота ни само от две години, а вече има огромно влияние върху музикалния бизнес. Radio 1 Newsbeat гoвори с изпълнители, които твърдят, че използването на TikTok е накарало кариерата им да се разрасне в момент, когато музиката на живо е малко или много извън дневния ред.

Нина Несбит трябваше да запише третия си албум в Швеция тази година, но това беше отложено поради пандемията. 

„Честно казано, лейбълът ме посъветва да започна да използвам TikTok още преди две години. Затова през март тази година си помислих „защо не?“ и когато пуснах първия си видеоклип, той получи близо милион гледания само за няколко дни."

Пристигането й в приложението я поставя във вълна от изпълнители, които променят начина, по който се издава музика. 

Намирането на аудитория онлайн не е нещо ново за шотландката. Тя започва, създавайки своя YouTube канал през 2009 г., докато е в училище. Но тя казва, че взаимодействието с феновете на TikTok се усеща различно.

„Има хора, които не са чували за мен, а други казват: „Къде беше? Обичах да те слушам.“

„Аз буквално правя видеоклипове в апартамента си, така че това, което наистина ме развълнува, е мащабът от хора, до които е възможно да се достигне наистина бързо. Не е задължително винаги само музиката, популяризирана от голям лейбъл, да се справя добре. TikTok дава шанс на новите изпълнители, вместо лейбълът просто да казва „Добре, нека направим тази песен известна“ и да вложи пари в нея.“

Нина Несбит вече знае, че може да се възползва максимално от TikTok, когато има готова музика за издаване.

„Разбрах, че някои песни се справят по-добре, защото в приложението се пускат припевът или основната лирика, докато други са само секунди от началото на песента без никакъв текст. Откакто осъзнах това, всеки път се връщам при лейбъла си и им казвам: „Трябва да сортирате времевите кодове, така че да пуснем такава част от песента, която хората биха искали да използват."

Въпреки че казва, че няма да напише песен „специално за TikTok", певицата ще промени начина, по който пуска музика в приложението.

„Ако дадена песен е добра, това трябва да свърши работа, за да бъде успешна. Но когато имам песните, със сигурност ще разгледам албума и ще разбера кои ще проработят в TikTok и кои ще са най-забавни там. Определено има влияние върху класациите."

Въз основа на данни, видени ексклузивно от Newsbeat, успехът на Нина в TikTok е един от многото за музикантите, използващи платформата през последните месеци.

Приложението, което рядко публикува данни за потребителите си, разкрива, че най-големите песни през лятото са имали над 6,5 милиарда гледания само във Великобритания между 1 юни и 12 август.

Графиката Songs Of The Summer, собственост на TikTok, е оглавена от DaBaby и Roddy Ricch с песента им Rockstar с 825 милиона гледания. Тя е публикувана по време на период, който платформата нарича „ускорен растеж".



Дори и при по-широко използване на платформата, британският ръководител на музикалните операции на TikTok Пол Хурикан казва, че популярността на някои песни на нови изпълнители е „наистина изненадваща“.

„Коя песен ще стане известна е въпрос за милион паунда, чийто отговор дори и шефовете на компанията не знаят. Но това значи, че занапред TikTok ще е наистина важен при помагането на нови артисти да бъдат открити. Той насърчава потребителите да научат повече за изпълнителите, които са чували, и да изслушат цялото им творчество... Мисля, че е доста неоспоримо, че приложението води до откриването на нова музика.“

Прочетете още статията „От мелодия, създадена от вкъщи, до един от най-големите хитове в TikTok"*