Социалните медии в полза на бизнеса ни

Социалните медии в полза на бизнеса ни Снимка: https://pixabay.com/

В социалните медии трябва не само да създавате ангажимент, но и да го правите последователно.

Ключът към изграждането на смислени взаимоотношения се крие в това да се присъединявате към разговори, както и да се свързвате с хората от вашата общност и да отговаряте на техните коментари.

Изберете една платформа, с която да започнете, независимо дали това ще бъде Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram или друга от нарастващия списък с възможности за избор. Научете малко повече за каналите, преди да решите с кой от тях да започнете. Те имат различни характеристики и следователно трябва да имате малко по-различен подход при представянето ви. Например LinkedIn е по-популярен в света на бизнеса и има множество големи международни последователи. Междувременно Instagram е по-визуално ориентиран. Twitter е много достоен за новини, с бързи коментари и отговори, а във Facebook има много бизнеси, но подходът е по-социален.

Преди всичко трябва да разберете в коя от тези платформи клиентите ви прекарват времето си - защото точно към нея трябва да се насочите и самите вие.

Ето няколко съвета, които ще ви помогнат:

Бъдете автентични.

Бъдете себе си. Споделяйте и публикувайте нещата, които ви интересуват. Не се опитвайте да бъдете това, което мислите, че другите очакват от вас. И не работете прекалено усилено, за да направите всичко перфектно; ако го направите, или никога няма да публикувате каквото и да било, или още по-лошо, ще изгубите доверието на клиентите си. Независимо дали става въпрос за Twitter, Facebook или Pinterest, важни са вашите мисли. Публикувайте неща, които искрено интересуват вас и вашата общност.

Ангажирайте, ангажирайте и пак ангажирайте!

Основната цел в социалните медии е да се изграждат отношения и да се добавя стойност. Тук повечето хора грешат. Те работят толкова усилено, за да създадат съдържание и да го популяризират, но след това не успяват да се свържат и ангажират с аудиторията си.

Това не означава да говорите с хората, а да публикувате това, което смятате за интересно. Комуникирайте с последователите си и наистина се ангажирайте. Отговаряйте на коментари. Споделете вашата перспектива и гледна точка.

Документирайте - не произвеждайте.

Свръхпродуцираното съдържание обикновено отблъсква хората в социалните медии. Освен това е нужно толкова много съдържание (видео, аудио, публикации в блогове, табла, снимки и т.н.), че повечето хора нямат времето и ресурсите, за да го публикуват и да го направят да изглежда изискано. Хората не се интересуват от това, което сте създали миналата седмица. Те искат да ви опознаят, да преживеят деня ви заедно с вас и да имат връзка с вас. В резултат на това е много по-полезно да документирате живота си в реално време, отколкото да прекарате часове в усъвършенстване на прекалено малко съдържание.

Не прекалявайте с предлагането.

Сещате ли се за онзи човек на партито, който винаги се опитва да ви продаде застраховка? Не бъдете този тип. Опознайте хората, ангажирайте се искрено и се включете в разговора... не го обсебвайте. Даването на съвети и предлагането на решения ще ви накарат да изглеждате полезни, знаещи и надеждни. Накарайте хората да ви питат, вместо да им разказвате за себе си. Така те ще бъдат по-възприемчиви.

Наблюдавайте и защитавайте марката си.

Уверете се, че редовно посещавате сайтовете и страниците, в които се обсъждат вашата индустрия, продукт или услуга. Потърсете публикации, в които се споменава вашата компания. Отговаряйте на коментари и оплаквания, като ги използвате като възможности за ангажиране, изграждане на доверие, разрастване на вашата марка и събиране на пазарни проучвания. Ако обърнете достатъчно внимание на това, можете да предотвратите потенциалните проблеми.

Инвестирайте в звук.

Ако публикувате видео или аудио съдържание, имайте предвид няколко неща. Въпреки че стойностите на цвета, фона и продукцията ви може да не са перфектни, добрият звук е много важен. Купете по-голям микрофон за качествен звук и независимо от източника на видеоклипа ви, бъдете сигурни, че има достатъчно светлина, за да могат хората да ви виждат ясно. Не е нужно да харчите много пари, но това е важна подробност, в която трябва да инвестирате.