Илон Мъск пуска собствена марка бира

Илон Мъск пуска собствена марка бира Снимка: electrek.co

Новината съобщи самият милиардер на празника GigaFest

Мъск използва събитието, за да презентира своята първа фабрика Tesla в Европа – Gigafactory Berlin, в която се очаква да работят 10 000 души. Огромното предприятие трябва да влезе в експлотация до края на годината и ще произвежда батерии за електромобили. Освен това в Gigafactory Berlin ще сглобяват култовия Model Y и... ще продават своя марка бира - Gigabier, с бутилка, вдъхновена именно от кибер-колата на Tesla, Model Y.

Model Y, снимка - hotcars.com

Известен с космическите си кораби и електромобили – повече от сериозни индустрии, Мъск обича и да се шегува. Така направи и на първи април 2018, когато пусна слуха, че компанията му Tesla е фалирала и публикува своя снимка със сълзи по лицето, почти припаднал сред бутилки „Теслакила”. Оказа се, че в шегата има и частица истина – Tesla не фалира, но миналата година наистина пусна своя марка текила, ‘Teslaquila’, която се разпродаде за часове. 

Мъск произведе текилата съвместно с компания производител на алкохол и не я продава дълго, но в случая опаковката се оказа по-важна от съдържанието и футуристичните бутилки, снабдени с поставка, продължават да се продават като декантери. Впрочем, Мексико спря продажбата на алкохолната напитка под името „теслакила”, и настоя продуктът да се продава, спазвайки оригиналното име, така че, Мъск продължи да продава Tesla tequila.

Elon Musk wanted to name his tequila 'Teslaquila' but Mexico wouldn't let  him | Business Insider México | Noticias pensadas para ti
Илон Мъск и неговата Tesla tequila, снимка - businessinsider.mx

Сега, говорейки за проекта Gigafactory Berlin, Мъск обяви: „Ще пием бира”. Главният изпълнителен директор на Tesla не съобщи повече подробности за фирмената напитка, но обсъди идеята да построи гара в близост до новия си завод, за да улесни достъпа до работното място. За да създаде приветлива работна среда, Мъск възнамерява да покрие стените на първото си европейско предприятие с улично изкуство.

Идеята за европейския завод Tesla се появи през 2015 г. и много европейски държави се конкурираха да привлекат огромния източник на работни места. Спечели Германия, предоставяйки терен на 35 км. от центъра на Берлин по железопътната линия Берлин - Вроцлав и през 2020 г. строителството започна. Мнозина се шегуват, че ако беше спечелила Франция, Мъск вероятно щеше да пусне собствена марка вино.

Инициативата впрочем не е нова. Volkswagen продаваше подлютените си с къри наденички в ресторантите на своите фабрики, в супермаркети и по футболни стадиони от 1973 г. до август тази година, когато замени успешния продукт от месо с вегетарианска версия, предизвиквайки буря от негативни реакции. Впрочем, VW-wurst е регистриран като храна за работниците на автомобилопроизводителя от 1939 г. с продажби до 7 милиона наденички годишно, което прави лютите вурстчета най-популярния продукт на компанията, надминал далеч продажбите на автомобили. 

Сега Мъск подхваща този модел с Tesla, залагайки на любимата немска напитка. Това е пореден успешен маркетингов ход на космическия милиардер и за пореден път той презентира сам новия си продукт – маниер, който години наред работи успешно и не само генерира печалби, но предизвиква и много симпатии към изобретателния бизнесмен.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: