Mercedes-Benz се разочарова от електромобилите и разширява своята линия с ДВГ

Mercedes-Benz се разочарова от електромобилите и разширява своята линия с ДВГ Снимка: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz отложи своите цели за електрификация на превозните средства с пет години и увери инвеститорите, че ще продължи да подобрява моделите с двигатели с вътрешно горене (ДВГ), отбелязвайки по-слаб от очаквания интерес към електромобилите

Компанията измести прогнозата си за графика електромобилите да достигнат 50 процента дял от глобалните продажби, включително хибридите, от 2025 г. на 2030 г.

Автомобилните производители и доставчиците продължават да залагат много на електрическите превозни средства, като инвестициите в капацитет и технологии надхвърлят реалното търсене, което налага корекции в производствените планове на автомобилните производители.

Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Ола Каелениус счита, че дори в Европа електрическите превозни средства няма да завладеят 100% от пазара на нови автомобили до 2030 г., тъй като в момента автомобилите, задвижвани с батерии, представляват само 11% от общите продажби (19% с хибридите).

Според Каелениус Mercedes-Benz разполага с всички необходими възможности и технологии, за да продължи да произвежда автомобили с двигатели с вътрешно горене.

 „През 2027 г. ще имаме почти пълна нова линия [автомобили], което ще ни отведе в 2030 г.“, увери Каелениус. Компанията очаква продажбите на електрифицирани превозни средства, включително хибриди, да останат на приблизително 19-21% от общото производство на превозни средства.

Забавящият се икономически растеж, тесните места във веригата за доставки и търговските напрежения между Китай, Съединените щати и Европейския съюз също допринесоха за прогнозата на Mercedes-Benz за 2024 г. за по-ниска рентабилност за леки автомобили и ванове.

Очаква се, че продажбите през първото тримесечие вероятно ще бъдат по-ниски от предходната година, тъй като недостигът на компоненти, особено 48-волтовите системи на Bosch, ще продължи да ограничава растежа на производството.
 

Компанията повиши средната цена на автомобил с 2% до 74 200 евро и увеличи разходите за изследване и развитие на бъдещи технологии като платформата MB.OS. Печалбата на групата преди лихви и данъци спадна до 19,7 милиарда евро от 20,5 милиарда евро миналата година, въпреки ръста на приходите от 2%.

Акциите на Mercedes-Benz се покачиха с 5,9%, подпомогнати от наскоро обявената програма за обратно изкупуване на акции за 3 милиарда евро.

Източник: Reuters

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: