
Илон Мъск загуби втора мега ракета и множество големи рекламодатели
- Актуално
- Текст:

Комуникацията с ракетата се е загубила осем минути след излитането ѝ от Южен Тексас в петък и от SpaceX обявиха, че се е повредила. Starship трябваше да се изнесе на 240 км височина и да полети в околоземна орбита, но се възпламени в небето над Мексиканския залив и около 90 минути след излитането си падна в Тихия океан, близо до Хавай, съобщи Euronews.
С дължината си от 121 метра Starship е най-голямата и мощна ракета, конструирана до сега. Първият му полет през април продължи четири минути, като останките се разбиха в залива. Оттогава компанията на Илон Мъск казва, че е направила десетки подобрения на ускорителя и неговите 33 двигателя, както и на стартовата площадка, но очевидно проблеми са останали.
Неуспешният опит идва малко след появилите се съобщения за напрегнатата работа в SpaceX, без достатъчно предварителни тестове и без да се осигури безопасността на служителите. Персоналът обвинява за ситуацията Илон Мъск, който изисква прекалено кратки срокове за изпълнението на сложни задачи, а мениджърския екип на SpaceX си затваря очите, за да запази работата си.
Проблемите в социалната мрежа на Мъск X/Twitter са различни, но източникът им отново е милиардерът. В публикация в сряда Мъск написа „Ти каза абсолютната истина” - коментар на публикация, в която потребител казва, че еврейските общности подкрепят „диалектическата омраза към белите“. По-късно Мъск допълни, че е имал предвид Anti-Defamation League (ADL), правозащитна организация, която се бори с антисемитизма и отдавна критикува Мъск, че не контролира разпространението на антиеврейско съдържание в X.
След демонстрираните от Мъск антисемитски възгледи, Apple, Disney, IBM, Warner Bros, Paramount, Amazon, Sony Pictures и други компании спряха рекламите си в платформата, съобщават Axios и The New York Times.
Белият дом също осъди Мъск за „отвратителното насърчаване на антисемитска и расистка омраза“. В същото време Media Matters for America (НПО) публикува доклад, според който реклами на Apple, IBM и Oracle в X умишлено са били поставяни до съдържание, възхваляващо нацизма и Адолф Хитлер.
В отговор Илон Мъск обеща „до секунди“ (т.е. в понеделник, 20 ноември) да заведе „термоядрен иск“ срещу Media Matters for America и други компании, които се опълчиха срещу социалната мрежа заради антисемитските публикации.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
