Умен етикет за месо бе изобретен в Япония
- Авангардни
- Текст:
В Япония в масово производство беше пусната разработката на токийската компания To-Genkyo - етикети за пакетирано месо под формата на пясъчен часовник, които ясно демонстрират на потребителя степента на свежест на продукта
В долната част на ценовия етикет изображения на невидими песъчинки са нанесени с проявително мастило.
Когато месото остарее, те посиняват и сигнализират, че срокът му на годност е изтекъл, а баркодът, отпечатан в долната част на етикета, вече не се чете от скенера.
Съставът, с който са нарисувани песъчинките, реагира на наличието на амоняк а, както се знае, той се отделя при разграждането на протеини и аминокиселини.
Казано по-просто, месото изгнива - и етикетът с цената показва, че вече не става за храна.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
„Златната карта на Тръмп” стартира в САЩ
България е без правителство
Мексико приема нова митническа тарифа
Мъдрост от хилядолетията: как са се лекували древните гърци
Amazon и Microsoft инвестират в индийската инфраструктура за изкуствен интелект
Столичани с карти за градския транспорт ползват 6 допълнителни дни
От черни в Сърбия до гигантски елхи в България: Коледните тенденции на 12 държави
Роботи-асистенти стават помощници на пенсионерите в Южна Корея
Марс може да е бил тропически рай преди милиарди години
КЕШ клуб
300
3 000
30 000