Умен етикет за месо бе изобретен в Япония
- Авангардни
- Текст:
В Япония в масово производство беше пусната разработката на токийската компания To-Genkyo - етикети за пакетирано месо под формата на пясъчен часовник, които ясно демонстрират на потребителя степента на свежест на продукта
В долната част на ценовия етикет изображения на невидими песъчинки са нанесени с проявително мастило.
Когато месото остарее, те посиняват и сигнализират, че срокът му на годност е изтекъл, а баркодът, отпечатан в долната част на етикета, вече не се чете от скенера.
Съставът, с който са нарисувани песъчинките, реагира на наличието на амоняк а, както се знае, той се отделя при разграждането на протеини и аминокиселини.
Казано по-просто, месото изгнива - и етикетът с цената показва, че вече не става за храна.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Четвърти арестуван в Германия по обвинения в шпионаж в полза на Китай
Среброто – как да се подготвим за новите ценови рекорди
САЩ и Великобритания подготвят мащабна военна помощ за Украйна
Кои са факторите при взимане на решение за работа в дадена организация
Шефът на NVIDIA: хуманоидните роботи скоро ще станат нещо обичайно, като автомобилите
Австралийският премиер нарече Илон Мъск „арогантен милиардер“
Google уволни още повече служители след вече приключилия седящ протест
Европа се затопля два пъти по-бързо от другите континенти
Германците се пристрастиха към „соларните балкони”
КЕШ клуб
300
3 000
30 000