Умен етикет за месо бе изобретен в Япония
- Авангардни
- Текст:
В Япония в масово производство беше пусната разработката на токийската компания To-Genkyo - етикети за пакетирано месо под формата на пясъчен часовник, които ясно демонстрират на потребителя степента на свежест на продукта
В долната част на ценовия етикет изображения на невидими песъчинки са нанесени с проявително мастило.
Когато месото остарее, те посиняват и сигнализират, че срокът му на годност е изтекъл, а баркодът, отпечатан в долната част на етикета, вече не се чете от скенера.
Съставът, с който са нарисувани песъчинките, реагира на наличието на амоняк а, както се знае, той се отделя при разграждането на протеини и аминокиселини.
Казано по-просто, месото изгнива - и етикетът с цената показва, че вече не става за храна.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Любители на шоколада, внимавайте: вирус започна да заплашва световните доставки
През 2023 г. местата в детските ясли у нас са се увеличили с 0,6%
Почти 40% от американците дишат опасен въздух
Испанският премиер Педро Санчес се оттегли от обществени задължения
Продадоха за € 30 милиона картина на Густав Климт, изчезнала преди век
Русия блокира проекторезолюция на ООН срещу разполагането на ядрени оръжия в космоса
Компаниите в страната изнемогват от липсата на човешки капитал
Избягали военни коне вилняха днес из Лондон
Русия е увеличила доставките на газ по газопроводи за ЕС
КЕШ клуб
300
3 000
30 000