Умен етикет за месо бе изобретен в Япония

Умен етикет за месо бе изобретен в Япония

В Япония в масово производство беше пусната разработката на токийската компания To-Genkyo - етикети за пакетирано месо под формата на пясъчен часовник, които ясно демонстрират на потребителя степента на свежест на продукта

В долната част на ценовия етикет изображения на невидими песъчинки са нанесени с проявително мастило.

Когато месото остарее, те посиняват и сигнализират, че срокът му на годност е изтекъл, а баркодът, отпечатан в долната част на етикета, вече не се чете от скенера.

Съставът, с който са нарисувани песъчинките, реагира на наличието на амоняк а, както се знае, той се отделя при разграждането на протеини и аминокиселини.

Казано по-просто, месото изгнива - и етикетът с цената показва, че вече не става за храна.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: