Умен етикет за месо бе изобретен в Япония
- Авангардни
- Текст:
В Япония в масово производство беше пусната разработката на токийската компания To-Genkyo - етикети за пакетирано месо под формата на пясъчен часовник, които ясно демонстрират на потребителя степента на свежест на продукта
В долната част на ценовия етикет изображения на невидими песъчинки са нанесени с проявително мастило.
Когато месото остарее, те посиняват и сигнализират, че срокът му на годност е изтекъл, а баркодът, отпечатан в долната част на етикета, вече не се чете от скенера.
Съставът, с който са нарисувани песъчинките, реагира на наличието на амоняк а, както се знае, той се отделя при разграждането на протеини и аминокиселини.
Казано по-просто, месото изгнива - и етикетът с цената показва, че вече не става за храна.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
В Германия взривиха най-голямата АЕЦ заради новата енергетика
„Мумии“ на динозаври разкриха как са изглеждали те преди 66 милиона години
Без Юпитер Земята отдавна щеше да е станала част от Слънцето
В Германия химическата индустрия се оказа на ръба на криза
Русия и САЩ обсъждат идеята за тунел под Беринговия проток
Най-големите европейски космически компании обединяват бизнеса си със сателити
САЩ в рамките на търговско споразумение с Виетнам ще запазят митата в размер на 20%
В Китай пуснаха хуманоиден робот на цената на iPhone 17 Pro Max
Nike представи маратонки с мотор, които позволяват на хората да се движат по-бързо
КЕШ клуб
300
3 000
30 000