
Умен етикет за месо бе изобретен в Япония
- Авангардни
- Текст:

В Япония в масово производство беше пусната разработката на токийската компания To-Genkyo - етикети за пакетирано месо под формата на пясъчен часовник, които ясно демонстрират на потребителя степента на свежест на продукта
В долната част на ценовия етикет изображения на невидими песъчинки са нанесени с проявително мастило.
Когато месото остарее, те посиняват и сигнализират, че срокът му на годност е изтекъл, а баркодът, отпечатан в долната част на етикета, вече не се чете от скенера.
Съставът, с който са нарисувани песъчинките, реагира на наличието на амоняк а, както се знае, той се отделя при разграждането на протеини и аминокиселини.
Казано по-просто, месото изгнива - и етикетът с цената показва, че вече не става за храна.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Защо е важно да четем на децата на глас, дори когато те вече могат сами да четат

Ще подарят на Тръмп луксозен „летящ дворец”

Какво донесе новото търговско споразумение между САЩ и Китай

Доларът поскъпва спрямо световни валути след договореностите между САЩ и Китай

Цената на нефта от марката Brent се покачи до над 66 долара за барел

Мексико подаде съдебен иск срещу Google заради преименуването на Мексиканския залив

Британски автори настояват за законова защита от изкуствения интелект

Тръмп: САЩ ще увеличат обема на търговията с Индия и Пакистан

Турция е готова да приеме преговори между Русия и Украйна
КЕШ клуб
300
3 000
30 000