Умен етикет за месо бе изобретен в Япония
- Авангардни
- Текст:
В Япония в масово производство беше пусната разработката на токийската компания To-Genkyo - етикети за пакетирано месо под формата на пясъчен часовник, които ясно демонстрират на потребителя степента на свежест на продукта
В долната част на ценовия етикет изображения на невидими песъчинки са нанесени с проявително мастило.
Когато месото остарее, те посиняват и сигнализират, че срокът му на годност е изтекъл, а баркодът, отпечатан в долната част на етикета, вече не се чете от скенера.
Съставът, с който са нарисувани песъчинките, реагира на наличието на амоняк а, както се знае, той се отделя при разграждането на протеини и аминокиселини.
Казано по-просто, месото изгнива - и етикетът с цената показва, че вече не става за храна.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Учени: преяждането, стресът и студът повишават риска от възникване на сърдечен пристъп
Няма изрична законова разпоредба за реда на изписване на цените в левове и в евро
Норвежка технологична компания "пренася" болни деца в училище
Частито Рождество!
САЩ отложиха въвеждането на нови мита върху китайските чипове до 2027 година
Петролът умерено поскъпва в сряда следобед
Изхвърляме по 26 кг годна храна годишно
Експерти препоръчват да се смеем поне два до пет пъти седмично
Европейската комисия: В ЕС България е с най-голямо неравенство в доходите
КЕШ клуб
300
3 000
30 000