Умен етикет за месо бе изобретен в Япония
- Авангардни
- Текст:
В Япония в масово производство беше пусната разработката на токийската компания To-Genkyo - етикети за пакетирано месо под формата на пясъчен часовник, които ясно демонстрират на потребителя степента на свежест на продукта
В долната част на ценовия етикет изображения на невидими песъчинки са нанесени с проявително мастило.
Когато месото остарее, те посиняват и сигнализират, че срокът му на годност е изтекъл, а баркодът, отпечатан в долната част на етикета, вече не се чете от скенера.
Съставът, с който са нарисувани песъчинките, реагира на наличието на амоняк а, както се знае, той се отделя при разграждането на протеини и аминокиселини.
Казано по-просто, месото изгнива - и етикетът с цената показва, че вече не става за храна.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Как технологиите преобразяват работната среда
Саудитска Арабия разширява културния си имидж
Франция ще подкрепи културата на канкана и кабарето
Последните австрийски бонбони „Моцарт” поеха към магазините
Възможно е храненето с фастфудс да предизвиква ранно оплешивяване при младежите
През 2024 година 20 нови IT компании отвориха офиси у нас
Путин е загрижен за руската икономика, Тръмп настоява за сделка с Украйна
Две напред, една назад: тангото Brexit продължава
Здравните досиета на близо 15 000 пациенти са прегледани от личните им лекари за месец
КЕШ клуб
300
3 000
30 000