Учени разкриха кое е веществото, което се бори със загубата на зрение

Учени разкриха кое е веществото, което се бори със загубата на зрение Снимка: Evolutionary Eye Care

За това им помогнаха изследвания, проведени върху мишки

Учени от Университета на Илинойс в Чикаго стигнаха до заключението, че омега-3 може да помогне за предотвратяване намаляването на зрението, свързано със захарен диабет, болестта на Алцхаймер и други заболявания. По-точно, такъв ефект има една от формите на омега - 3 мастните киселини - лизофосфолипид ДХК.

За това съобщава BBC Science Focus.

Новото изследване, представено на годишната среща на Американското дружество по биохимия и молекулярна биология в Сиатъл Discover BMB, установи, че една от формите на омега-3 мастниге киселини - лизофосфолипид ДХК (докозахексаенова киселина)/ЛФК-ДХК може да се поглъща от ретината и да предпазва от загуба на зрение. Това стана известно благодарение на поредица от експерименти върху лабораторни мишки.

В здравото око ДХК, която се намира в ретината, помага да се поддържат фоторецепторите - специални неврони, които преобразуват светлината в електрически сигнали и изпращат тези сигнали към мозъка чрез зрителния нерв. Пациентите с болестта на Алцхаймер, захарен диабет, свързаната с възрастта макулна дегенерация и редица други заболявания имат ниски нива на ДХК. Поради това те често губят зрението си.

По време на експеримента учените откриха, че мишките със симптоми на болестта на Алцхаймер след 6 месеца ежедневно хранене с добавкага ЛФХ-ДХК са увеличили с 96% нивата на ДХК в ретината.