Имаме рекорден стокообмен с Германия от над 11 млрд. евро през 2022 г.

Имаме рекорден стокообмен с Германия от над 11 млрд. евро през 2022 г. Снимка: Министерство на икономиката

Над 2 млрд. лв. е търговския оборот с Франция, посочи министър Пулев

Немските и френските компании са сред най-активните инвеститори в страната ни. България е отворена за бизнес, увеличаваме доверието на инвеститорите. Това заяви министърът на иновациите и растежа Александър Пулев по време на работна срещасъвместно с вицепремиера по икономическа политика Христо Алексиев пред представители на Френско-българската и Германо-българската търговски и индустриалникамари. 

Министър Пулев посочи, че тъpгoвиятa нa Бългapия c Гepмaния дocтигa peĸopднитe 11,1 млpд. eвpo за първите единадесет месеца на 2022 г. По думите му, в Бългapия ca peгиcтpиpaни близо 4000 дpyжecтвa c гepмaнcĸo yчacтиe, ĸoитo ocигypявaт oĸoлo 60 000 paбoтни мecтa в cтpaнaтa. „Само през Българската агенция за инвестиции са сертифицирани 52 инвестиционни проекти на немски компании у нас“, допълни той.

Министърът на иновациите и растежа изтъкна, че Франция също е от ключовите ни външнотърговски партньори. „Само за периода януари-октомври 2022 г. стокообменът между България и Франция е в размер на над 2 млрд. евро. Той добави, че преките чуждестранни инвестиции от Франция в България до този момент са над 1 млрд. евро. 

По време на срещата бяха обсъдени възможностите за инвестиции у нас в зелен водород, автомобилната индустрия, както и развитието на въглеродно неутрални индустриални зони, които да привличат инвеститори. Пулев заяви, че автомобилостроенето е най-бързо растящият сектор в икономиката ни и дава над 10 % от БВП.У нас има и много развойни центрове свързани с аутомотив индустрията“, допълни той.

До края на март се очаква да стартират обществени поръчки за доставка и поддръжка на нови влакове и локомотиви. Това заяви от своя страна вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев по време на срещата. Перспективите за обновяване на националната железопътна инфраструктура и възможностите за публично-частно партньорство бяха сред основите теми, които представителите на бизнеса поставиха.

Христо Алексиев посочи, че Министерството на транспорта и съобщенията възнамерява да развие потенциала на някои ключови обекти, сред които пристанище Варна, чрез механизмите на публично-частното партньорство. В тази връзка пристанищен терминал Варна-изток и пристанищен терминал Варна-запад са включени в Плана за действие за държавните концесии за периода 2021 г. – 2027 г

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: