Учени разкриха тайни рецепти за мумифициране в Древен Египет

Учени разкриха тайни рецепти за мумифициране в Древен Египет Снимка: newscientist.com

Две нови смоли, влизащи в състава за балсамиране, никога преди това не са откривани в Египет

По-голямата част от това, което знаем за древноегипетските методи за мумифициране, е получена от няколко древни текста. Има много малко подробности за специфичните подправки, масла, смоли и други използвани съставки, съобщава New Scientist.

С помощта на молекулярен анализ група изследователи идентифицират няколко основни съставки, използвани при мумифицирането.

Смята се, че египетското балсамиране започва, когато хората забелязват, че сухата топлина на пясъка има свойството да изсушава и запазва телата, погребани в пустинята.

Когато хората започват да погребват мъртвите в каменни гробници, далеч от изсушаващия пясък, те започват да използват за балсамиране такива химични вещества, като натронова сол и растителни смоли.

Новата работа се основава на изследване от 2018 г., когато учените откриват, че обвивката на мумията е напоена със смес от растително масло, екстракт от ароматни растения, дъвка или захар и нагрята иглолистна смола.

Този път, анализирайки остатъците от колекция от 31 керамични съда, учените успяват да идентифицират голямо разнообразие от вещества, които са били използвани от балсаматорите. Сред тези вещества са масла или смоли от хвойна, кипарис или кедър; различни смоли, включително смоли от дърветата Pistacia; животински мазнини, пчелен восък и растителни масла.

Повечето от тях вече са откривани в мумии, но две смоли - дамара и елеми, до този момент не са откривани никъде другаде в Египет. Учените също така откриват и битум от Мъртво море.