Ново предизвикателство на пътя - електромобил със слънчеви батерии

Ново предизвикателство на пътя - електромобил със слънчеви батерии Снимка: caranddriver.com

Нарича се Lightyear 0 и е произведен от едноименния нидерландски стартъп.

Техният Lightyea 0 с петте си квадратни метра соларни панели на покрива и предния капак може да измине 70 км, задвижван единствено от слънчева енергия – разбира се, ако времето е хубаво, отбелязва Euronews. Футуристичният дизайн прибавя аеродинамична елегантност, при не толкова „елегантна” цена - € 250 000, което означава, че няма да оцелее на пазара. Поне не засега.

"Това е пример, че идеята е възможна, ние просто демонстрирахме тази технология. Но нашата цел е в рамките на три години моделът да стане масов, с цена от около € 30 000”, казва Лекс Хьофслоут, главен изпълнителен директор на Lightyear.

Според компанията, "холистичният" дизайн на колата позволява да бъде карана седмици, дори месеци, без да се дозарежда от мрежата, тъй като слънчевите панели захранват батерията, докато колата се движи или е паркирана навън. 

В Навара, Северна Испания, където е тествано новаторското возило, слънцето е достатъчно щедро, но все пак остава въпроса – а когато е облачно? Тук вече е редът на батерията. Капацитетът ѝ на съхранение е такъв, че ако използвате слънцето, за да я заредите напълно, и карате средно по около 35 км на ден, колата ви може да работи до два месеца, без да се наложи да я зареждате от електрическата мрежа, според един от рецензентите, проф. Грегъри Ф. Немет от Университета на Уисконсин. В по-слънчевите страни този период може да стигне и до седем месеца.

За Lightyear 0 сядането зад волана не започва и не завършва с щепсели и контакти. Слънцето е нейният източник“, казват създателите на модела. Макар да изглежда малко вероятна алтернатива за масово производство, все пак Lightyear 0 е голямо предизвикателство за колите с бензинови и дизелови двигатели, плюс изобилните им емисии въглероден диоксид.

Неотдавнашно решение на Европейския парламент проправи пътя към забрана на продажбите на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене, гласувайки от 2035 г. производството на дизелови и бензинови автомобили да стане част от миналото в ЕС и повод за носталгия за шофьорите „с бензин в кръвта”.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: