
АББА вдигнаха продажбите на грамофонни плочи в Обединеното кралство
- Bright Life
- Текст:
Това се случва за първи път от 1991 г. – черната плоча съставлява почти една четвърт от закупените албуми на Острова, като най-продаваният е „Воаяж” на АББА. Винил-форматът напредва за 14-та поредна година, като спрямо 2020 г. скокът е с 8%, въпреки сериозните трусове в производството, причинени от комбинацията Covid-19, проблемите с доставките, недостиг на работна ръка и суровини като PVC и хартия. Към това се прибави и допълнително задръстване на производството, причинено от предварителните поръчки за новия албум на Адел, ”30” - но нейната заявка за производството на 500 000 плочи е едва 0,3% от издадените винили тази година.
Но в крайна сметка завръщането на Адел беше засенчено от това на АББА, които изненадаха света през септември, обявявайки първия си албум с нов материал след повече от 40 години пауза. Озаглавен Voyage, през първата седмица на Острова албумът се продаде в 29 891 екземпляра, след обширна кампания за предварителни поръчки, която предостави на феновете ранен достъп до билети за виртуалните концерти на шведите през следващата година. Междувременно, според Official Charts Company, Voyage е най-бързият продаващия се винил от началото на милениума.
Продажбите на компактдискове продължиха да падат. Продадени са едва 14 милиона диска - най-ниската цифра от 1988 г., но все пак спадът процентно е по-малък – около 12%, при над 30% през 2020. Това е отчасти, защото меломаните на средна възраст, които харесват изпълнители като АББА и Адел, предпочитат компактдиска.
Продажбите на касети, макар и да са малка част от музикалния пазар, също се увеличиха за девета поредна година. Окончателните данни за 2021 г. клонят към около 190 000 продадени ленти, което е с около 20% повече на годишна база. Това е най-успешната година за касетите от 2003 г., но съживяването им може би е по-скоро резултат на маркетинг, отколкото реален интерес към този звуконосител. Повечето изпълнители вече предлагат касети с автограф на официалните си уебсайтове, често в пакет с CD или винил на същия албум, така че феновете обикновено нямат друг избор, освен да приемат касетата като част от пакета.
Но каквито и цифри да бележат физическите звуконосители, те са далеч от популярността на стрийминга, който през 2020 г. обхвана 80,6% от музикалния пазар. Но албумите във формат CD и винил имат ключова роля за класацията на изпълнителите. Въпреки това се смята, че пазарният дял на стрийминга се е увеличил още през тази година, но окончателните цифри ще станат ясни в началото на следващата.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Как се движат пазарите днес

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ
