Facebook ще маркира публикациите на кандидат-президенти и федерални служители в САЩ

Facebook ще маркира публикациите на кандидат-президенти и федерални служители в САЩ Снимка: Unsplash.com

Етикет с линк към правителствен сайт с информация за изборите ще бъде добавян към всяка споделена публикация от политиците, независимо от съдържанието ѝ, съобщава Forbes.
Миналия месец от Facebook обявиха, че ще започнат „най-мащабната кампания за предоставяне на информация за гласуване в американската история" във връзка с президентските избори през ноември. 

Целта на компанията е да помогне на поне 4 млн. души да се регистрират за гласуване на предстоящите избори чрез платформите на Facebook, Instagram и Messеnger. Статуси, които съдържат „гласуване по пощата", ще бъдат придружени от линк, който води към информация за регистриране и гласоподаване от този тип. 

Освен това Facebook разработва и свой информационен сайт, който ще бъде прикачен като линк към всяка публикация за изборите, съобщават от NBC News.

Реакцията на социалната мрежа идва след силната обществена критика, която компанията претърпява от миналия месец насам. Обвиненията са в дискриминиране на гласоподаватели и информационно затъмнение по отношение на регистрация и гласуване. 

Facebook има отговорност не просто да предотврати информационното заглушаване на някои групи от хора. Това засяга неравномерно цветнокожите избиратели. Имаме отговорност още да подпомогнем едно добре информирано участие на изборите, гласоподаване и изборен резултат", обяви изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг пред USA Today. 

След реакцията от Facebook въведоха информация за регистрация и гласуване, която се появява в началото на информационния поток на всеки потребител в САЩ на възраст, позволяваща да гласува. 

Очаква се компанията да премине през финансово сътресение през месец юли поради бойкота на рекламодатели във връзка с кампанията #StopHateForProfit. Много бизнеси продължават да обвиняват Facebook за липсата на модериране на спорни изказвания на президента Доналд Тръмп. Приходите от реклама за Facebook годишно възлизат на 70 млрд. щатски долара.