Класически автомобили се превръщат в електрически

Класически автомобили се превръщат в електрически Снимка: drivingelectric.com

Лондонска автомобилна фирма осъществява двойно рециклиране, като обновява стари коли с електрически двигатели от катастрофирали елекромобили.

По улиците на Лондон се движи черен Oswald от 1953 г. , но вместо мощния мотор да трещи по лондонските улици, колата се плъзга неусетно като лебед. Снабденият с електрически двигател Oswald предлага около 65 км пробег с едно зареждане​​ в градски условия при разход £1. Колата ​​е собственост на британеца Матю Куитър, собственик на компанията London Electric Cars, който приема за своя мисия спасяването на старите автомобили и оборудването им с електрически двигатели и батерии, разказва BBC.

Префасонирането на един ретро-автомобил отнема от три до шест месеца, в зависимост от конкретния модел и желаните от клиента спецификации, но не е евтино – за момента около £ 20 000. Но компанията казва, че има за цел да сведе цената до £ 5000, за да стане достъпна за повече хора. 

В момента правителството на Обединеното кралство предлага безвъзмездна финансова помощ в размер на £2500 за закупуване на нов електромобил, но Матю Куитър казва, че държавата трябва да обмисли безвъзмездна помощ и за еко-преобразуването на старите, но здрави коли.

„Катастрофа е да изхвърляме милиони великолепни бензинови и дизелови автомобили, а правителството да насърчава бракуването им, като предоставя безвъзмездна помощ за покупка на електромобили”, смята Куитър и не е единствен. Стив Дръмонд, собственик на оксфордската компания Electrogenic със същата дейност, казва: „Защо да изхвърляте здрава кола, като просто може да ѝ смените двигателя”.

Впрочем старите нови ретро-автомобили, преобразувани в електрически, също носят известни финансови стимули. Както всички коли в Обединеното кралство, произведени преди 8 януари 1981 г., те са освободени от пътни такси, ако не се използват за търговски цели. Застраховката им също е евтина, но не се знае дали застрахователите няма да се възползват от обновлението и рязко да вдигнат цените.

Powered by Bulb: London Electric Cars | Blog | Bulb
Снимка - London Electric Cars

По отношение на екологията обаче, практиката крие невероятно предимство - преобразуването на стар автомобил в електрически със сигурност произвежда много по-малко въглероден диоксид (CO2), отколкото производството на нова електрическа кола. 

За справка на любителите на ретро-автомобили, Матю Куотър споделя някои заключения от опита си. Според него Bentleys и Rolls-Royces „сякаш са създадени за електрическо захранване”. Преоборудването е препоръчително и за собствениците на стария открит Jaguar, защото с електродвигателя вече няма да се носят по пътищата „в облак от собствените си изпарения“. Собственикът на Electrogenic пък се е специализирал в конвертирането на старите Mini Cooper и Land Rover. 

Новият автомобилен сектор има и луксозна линия, което показва, че бизнесът е добър. Компанията Lunaz на Дейвид Лоренц и неговият инвеститор Дейвид Бекъм се надява скоро да предложи електрифициран Rolls-Royce за £ 500 000.

Любителите на ретро-возила обаче са на особено мнение. "Звукът на двигателя е част от емоцията на шофирането. Да го преустроите в електрически е все едно да вземете най-добрия албум на Rolling Stones, да го изсвирите на детска клавиатура Casio и да кажете, че е същото", споделя Уейн Скот, директор на Федерацията на клубовете на британските исторически автомобили. 

Явно, успойчивото бъдеще изисква не само смяна на енергийните източници, но и на емоциите.

Още по темата във

facebook