Производството на електрически автомобили - по-вредно от това на конвенционалните

Производството на електрически автомобили - по-вредно от това на конвенционалните Снимка: evpoint.bg

Производството на електрически автомобили се оказва с 32% по-вредно за екологията, отколкото колите с ДВГ

От началото на масовата поява на електрическите автомобили в ежедневието на човека споровете кое все пак е по-екологично и по-безопасно: традиционният автомобил с двигател с вътрешно горене (ДВГ) или високотехнологичният електромобил, задвижван от батерии, не спират. Експертите от Аргонската национална лаборатория в Чикаго​ се опитват да отговорят на този въпрос.

Учените провеждат редица изследвания и експерименти, въз основа на които правят следния извод: общата въглеродна „следа на електромобила причинява около 32% повече вреда на околната среда, отколкото конвенционалния транспорт.

Специалистите използват няколко променливи величини в работата си, като например вида на метала в батериите, количеството алуминий и пластмаса в конструкцията на акумулатора, начините на електрогенериране, използвани при създаването на електромобила, и т.н.

По думите на главния анализатор в изследователската лаборатория Джарод Кори, в сравнение с традиционния автомобил, по време на създаването на електромобила в атмосферата попадат много повече въглеродни емисии. И основната причина за това е акумулаторната батерия на електрокара.

Като пример учените от Аргонската национална лаборатория взимат рожбата на Илон Мъск - Tesla Model 3, а за сравнение с него избират бензиновия автомобил Toyota Corolla. Експертите провеждат редица изчисления, показващи необходимото количество изминати километри, за да премахнат напълно негативните последствия от производството на електрически автомобили.

Например на територията на Китай или Полша, където по-голямата част от електроенергията се произвежда от ТЕЦ-ове на въглища, електромобилът трябва да измине „само 126 655 км. В Норвегия, където за производството на електроенергия въглища изобщо не се използват, това разстояние е намалено до 14 000 километра. В Съединените американски щати електромобилът ще трябва да измине около 21 735 км, тъй като 25% от електроенергията се получава от въглища.

По-просто казано, при създаването на един електромобил в атмосферата попада около 47 грама въглероден диоксид на 1,6 км изминато разстояние, а за традиционния автомобил това число не надвишава 32 грама. Но също така, според доклада, при най-неблагоприятната ситуация, когато електрическият автомобил ще се зарежда само от „въглищна електрическа мрежа, неговите емисии на въглеводород в атмосферата ще бъдат около 4,1 тона за година, а за колите с ДВГ тази цифра при всички случаи ще бъде по-висока – 4,6 тона.

По материали на Reuters.

 

Още по темата във

facebook