Радиосигналите от Земята вече са достигнали до хипотетични извънземни цивилизации Снимка: pixabay

Учени от Корнелския университет и Американския природонаучен музей са открили 2034 близки звездни системи, от които Земята може да бъде открита чрез транзитния метод, когато планетата пресича диска на родителската звезда, чиято яркост пада в резултат на това пресичане

На екзопланетите на някои от тези звезди може да съществуват хипотетични извънземни цивилизации. Статията на астрономите е публикувана в списание Nature.

Радиосигналите, които човешката цивилизация започна да излъчва в Космоса преди около сто години, вече са достигнали до 75 звезди, които се намират в сфера с радиус 30 парсека (един парсек е равен на 3,26 светлинни години).

Според експертите в цялата извадка от звезди има 508 скалисти свята. Като се има предвид областта, до която са достигнали радиовълните, 29 потенциално обитавани свята могат да открият Земята чрез транзит и да улавят радиосигнали от нея.

Резултатите от проучването показват, че дори от най-близките до Слънчевата система звезди транзитът на Земята може да бъде наблюдаван и да бъде класифицирана като обитаван свят, следователно е вярно и обратното.

A aко в близост до Земята има обитавани планети, има дълги „прозорци“, през които можем да ги наблюдаваме.