Сателитният интернет на Starlink се разширява до Латинска Америка

Сателитният интернет на Starlink се разширява до Латинска Америка Снимка: YouTube

Корпорацията SpaceX е на път да създаде глобална мрежа с покритие почти по цялата планета

С последното попълнение от 60 интернет спътника небесната флотилия на Илон Мъск наброява вече 1325 сателита. И това е само началото – SpaceX има лиценз за изстрелването на 30 000 орбитални сателита, с опция да увеличи броя им.

Миналата есен Starlink снабди с интернет над 10 000 потребители в някои отдалечени райони на САЩ. Разрастването на Starlink в Латинска Америка ще предостави интернет достъп на повече от 450 милиона души. Компанията има лиценз да оперира в Чили (от средата на 2021 г.), Аржентина, Бразилия, Колумбия и Мексико. Наземното оборудване ще се инсталира още преди интернет мрежата да достигне пълния си капацитет. 

Навлизането на Starlink в Латинска Америка е добра новина за много общности и изолирани региони с ограничен или никакъв интернет достъп. Това дигитално неравенство пречи и на дистанционната работа, и на дистанционното образование, и на електронната търговия, особено в условията на пандемия. Според S&P Global Market Intelligence 56% от домакинствата в Латинска Америка и Карибите все още нямат достъп до широколентов интернет. Мобилният интернет покрива 93% от региона, което означава, че 7% от населението изобщо няма интернет връзка – нисък процент, но това всъщност са 45 милиона души. 

Глобалната неправителствена организация Internet Society сътрудничи с много изолирани общности по цялата планета, за да помогне в изграждането на местна интернет инфраструктура. Много от тези места са твърде малки или изолирани, за да си струват усилията на доставчиците на кабелен или мобилен интернет, но Starlink ще преодолее повечето, ако не и всички подобни затруднения и това ще се отрази много силно на развитието на тези райони. 

Но достъпът до интернет не е проблем само за подобни места. В много градове също има необслужени райони и общности в резултат на проблеми в политиката и инфраструктурата. 

Основното предимство на Starlink пред конкурентите му в Латинска Америка е използването на сателити с плосък панел в ниска околоземна орбита, което повишава устойчивостта на данните и бързината на сигнала. Тези сателити обаче се виждат ясно в нощното небе и това притеснява еколози и астрономи, особено след като наскоро ограничиха видимостта към кометата Neowise.

Според GSMA Intelligence data около 38% от хората в латиноамериканските райони, покрити от мобилен интернет, не го използват заради високите цени на интернет устройствата и самата услуга на фона на ниските доходи на потребителите. 

Starlink също няма да бъде най-достъпното решение. Компанията ще регистрира потребителите си срещу $ 99 възстановяем депозит. За ползването на услугата е необходим и комплект хардуер на Starlink, който струва $ 499. След тези разходи услугата ще струва на потребителите $ 99 месечно – цена далеч над средната, например за Бразилия, където кабелният интернет струва средно $ 29,18 на месец, а 1,5 GB мобилен интернет – $ 7,43. Цените на мобилния интернет в Бразилия варират от $ 28 до $ 35 на месец, така че „заварените” играчи засега водят пред Starlink. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: