
Все повече коли се вземат на лизинг
- Финанси - икономика
- Текст:

Леките автомобили, купени на лизинг, възлизат общо на 1,665 млрд. лв. Данните са на БНБ към края на март 2021 г. Спрямо същото време на миналата година те са нараснали с 1,2% (19,2 млн. лв.).
При камионите на лизинг обаче има спад на годишна база, за разлика от досегашния тренд. В края на март вземанията на лизинговите дружества по договори за финансов лизинг на камиони са в размер на 1,289 млрд. лв., като намаляват с 2,6% (34,7 млн. лв.) за година. Пазарът обаче се възстановява и за първото тримесечие на 2021 г. лизингът на камиони нараства с 0,6% (7,6 млн. лв.).
Статистиката показва, че въпреки пандемията (или заради нея) граждани и фирми купуват все повече нови коли на лизинг. Общият размер на отпуснатото финансиране от лизинговите дружества в края на март е 4,365 млрд. лв., като за година нараства с 1,6% (69 млн. лв.).
Сключените през първото тримесечие на 2021 г. нови договори за финансов лизинг са за 485,7 млн. лв., което е с 8% (36,1 млн. лв.) повече от същия период на м.г.
В края на март вземанията по договори за финансов лизинг на машини, съоръжения и индустриално оборудване са 957,5 млн. лв., като за година нарастват с 12,3% (104,8 млн. лв.).
За първите три месеца на годината вземанията по финансов лизинг от фирми възлизат на 3,423 млрд. лв. За година те нарастват с 1,2% (+41,9 млн. лв.). В същото време вземанията на лизингови дружества от домакинствата са 704,8 млн. лв. Това е ръст с 3,4% (23,3 млн. лв.) за година и с 2% (14,1 млн. лв.) спрямо края на миналата година.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Великобритания реши да даде на всички граждани безплатен достъп до ChatGPT Plus

Сайтовете „само за възрастни” - неафишираният голям бизнес

Rheinmetall ще построи два военни завода в България

Мерц обмисля кандидатурата на фон дер Лайен за поста президент на Германия

Индия стана водещ доставчик на дизелово гориво за Украйна

Добро начало за азиатските пазари, слаб старт на борсите в Европа

Как войната превръща Украйна в „Силициевата долина” на отбраната

Как се справя Европа с младите хора, които не учат и не работят
