Великобритания разследва екологична заблуда на потребителите

Великобритания разследва екологична заблуда на потребителите

Разследването ще обхване модната индустрия, транспорта, храните и напитките, продуктите за красота и почистването.

Органът за защита на конкуренцията в Обединеното кралство ще разследва дали компаниите, продаващи всичко - от дрехи до автомобили, нарушават закона, като заблуждават обществеността за въздействието на техните продукти върху околната среда, съобщава Bloomberg.  

Няма стандартна дефиниция на „екологична“ или „зелена“, когато става въпрос за компании и инвестиции - въпреки че това е нещо, което Банката на Англия и Органът за конкуренция и пазари ще разгледат. До момента също така няма последствия пред компании или фондове, които твърдят, че са зелени, докато изпомпват петрола от земята. 

„Прането на зелено“ 

Този термин се използва от 80-те години на миналия век и почти сигурно сте били подмамени чрез него. Отнася се до компании и лица, които твърдят, че са добросъвестни и отговорни към околната среда, за да подобрят обществения си имидж. Големите петролни компании, които инвестират във възобновяеми енергийни източници, посочвайки това като своя зелена стратегия, а в същото време пренасочват 95% от парите си за добив на нефт и газ, са очевиден пример. Използването на подвеждащи етикети или реклама, за да се създаде незаслужен образ за въздействието на компанията върху околната среда, е най-често срещаният пример за „Пране на зелено". 

Според проучване на Rathbone Greenbank Investment сред 2000 британци на тема „Върху какво се е съсредоточило съзнанието им от избухването на COVID-19", 31% са отговорили, че опитът им от пандемията е повишил осведомеността относно изменението на климата. Една четвърт са заявили, че вярват на инвестициите в компании, помагащи за борба с климатичните промени, които са от ключово значение за постигането на по-екологично бъдеще. 
Жителите на Великобритания са похарчили 41 милиарда лири (53 милиарда долара) за „етични“ стоки и услуги през миналата година, показват данните от статистиката. Това е четирикратно увеличение за последните две десетилетия, се казва в изявление на Органа за конкуренция и пазари (ОКП).   

„Знаем, че много бизнеси ще търсят начини да намалят своя въглероден отпечатък и силно подкрепяме това, но твърденията, които те отправят в процеса, не трябва да подвеждат потребителите“, заяви Андреа Кочели, главен изпълнителен директор на ОКП. 

В допълнение към проучването на потенциала за преувеличаване на ползите за околната среда и други подвеждащи практики, ОКП също ще проучи дали дадена компания нарушава закона, като например не предоставя информация за това колко замърсява даден неин продукт. Разследването ще обхване модната индустрия, транспорта, храните и напитките, продуктите за красота и почистването.   

ОКП ще работи съвместно с холандския орган за потребителите и пазарите като част от проект, изпълняван от Международната мрежа за защита на потребителите.  

От 9 до 20 ноември Великобритания ще се координира с членовете на Международната мрежа за защита на потребителите и правоприлагане, за да извърши „прочистване“ на произволно избрани уебсайтове. Целта е да се идентифицират видовете заблуждаващи екологични твърдения, които се правят в световен мащаб.   

ОКП призовава за публични обсъждания и консултации с институции, включително бизнеса, и има за цел да публикува насоки за прилагането на зелените стандарти около средата на следващата година. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: