Анна Уинтур призовава модната индустрия да „преосмисли нашите ценности“

Анна Уинтур призовава модната индустрия да „преосмисли нашите ценности“ Снимка: Flickr

Главният редактор на Vogue Анна Уинтур сподели пред Наоми Кембъл за последния епизод от токшоуто на британския супермодел в YouTube „Без филтър с Наоми“.

Говорейки от дома си в Лонг Айлънд в сряда, Уинтур носеше култовите си слънчеви очила, докато говореше за въздействието на пандемията върху модната индустрия и нейното бъдеще. Анна Уинтур сподели, че е време да „отстояваш това, в което вярваш“.

Въпреки многото предизвикателства, пред които е изправена веригата на модни доставки, Уинтур все пак посочи някои възможности. Тя каза на Кембъл, че отлагането и отмяната на някои модни седмици и шоута предлагат възможност за забавяне, „възхваляване на модното изкуство“ и възможността да му се наслади много повече.

Тя каза, че шоу-системата - с два пъти в годината седмици на мода в Ню Йорк, Лондон, Париж и Милано, както и отделни представяния на мъжки дрехи, седмици на мода и курортни шоута - се нуждае от основен ремонт. И със скорошното съобщение, че и Милано, и Лондон правят ревютата си полово неутрални, промяната вече се случва.

Всички сме съгласни, че трябва да показваме по-малко, че трябва да акцентираме повече върху устойчивостта и трябва да се фокусираме върху лукса, креативността и занаята - каза Уинтур. - Имахме нужда от това ужасно събитие, за да разберем, че не става въпрос за нужда от промяна, ние трябва да се променим, ние ще се променим.

Уинтур призова модната общност да се възползва от възможността да размисли върху етиката на модната индустрия.

Мисля, че това е възможност за всички нас да разгледаме нашата индустрия и да погледнем живота си, и да преосмислим ценностите си. И наистина да помислим за отпадъците,  количествата пари, потребление и излишъци. Очевидно включвам и себе си в това число - че всички сме се отдали изцяло на индустрията и наистина трябва да преосмислим какво представлява тя“, каза тя.

Тъй като издателската индустрия е изправена пред собствени предизвикателства, простиращи се до възможността за създаване на снимки на модни фотографии, Уинтур каза, че следващият брой на Vogue ще бъде съставен от „самогенерирани образи“ и че е от ключово значение да се обмислят нови начини за правене на нещата. „Творчеството във времена на криза е толкова важен фактор за всички нас“, каза тя.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: