Хонда напуска Формула 1 в края на 2021 г.

Хонда напуска Формула 1 в края на 2021 г. Снимка: wikimedia.org

Японската автомобилна компания Хонда обяви, че ще напусне Формула 1 като доставчик на задвижващи системи в края на сезон 2021 г. Японците хвърлиха медийната бомба в петък сутринта по време на пресконференция, която се проведе в Токио, където се намира централата на автомобилната компания.

Сред основните причини за напускане на спорта Хонда изтъкна инвестициите, които ще трябва да извърши, за да направи автомобилния си бизнес с нулеви въглеродни емисии в бъдеще. Натискът върху автомобилната индустрия да премине към масирана електрификация на продуктите си се отразява и на японския производител. Това принуждава Хонда да сложи край на спортната си програма във Формула 1.

Хонда се завърна във Формула 1 като доставчик на двигатели на Макларън през 2015 г., но преживя множество разочарования поради големите проблеми, които имаше, докато успее да накара двигателя да заработи без повреди и липса на мощност. Тези затруднения бяха провокирани от трудностите, които Хонда изпитваше със сложните правила за хибридните двигатели във Формула 1, които бяха въведени през 2014 г.

Проблемното сътрудничество с Макларън бе прекратено през 2017-а и Хонда заработи с отбора на Торо Росо през 2018 г., когато отбеляза значително подобрение в областта на мощността и издръжливостта на двигателите си. Това не остана незабелязано и Хонда стана партньор и на големия отбор на компанията за енергийни напитки Ред Бул. С него бяха постигнати 3 победи през сезон 2019-а и още една през 2020-а, всички от Макс Верстапен. Пиер Гасли спечели тазгодишното Гран при на Италия с другия отбор на Ред Бул, който вече се казва Алфа Таури през 2020 г.

Независимо от тези успехи, амбицията на Хонда да спечели световна титла, заедно с несигурността, породена от големите разходи в проекта за Формула 1, поставяха бъдещето на японския производител под въпрос.

През миналата година Хонда трябваше да реши дали да остане дългосрочно в спорта и да пресметне разходите, които ще се наложи да направи, за да е конкурентен двигателят, който произвежда за Формула 1. Решението бе да остане още един сезон след предварително определения - до 2021 г. включително.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: