Глобалният пазар за... пижами

Глобалният пазар за... пижами


Пазар за пижами...

Не съм сигурна доколко възприемаме сериозно пижамите, със сигурност знам, че не ги възприемаме толкова сериозно, колкото би трябвало.
Освен че са изключителна необходимост и че на всеки му се намира поне една (нека да бъдем честни), се оказва и че... пижаменият пазар е всъщност огромен.
Стойността на пазара на пижами възлиза на 10 495,0 милиона долара през 2019 г., като се очаква да достигне 18 694,8 милиона долара до 2027 г., регистрирайки ръст от 9,7% от 2020 до 2027 г. 



Онлайн сегментът има най-голям принос за пазара с 2535,6 милиона долара през 2019 г., като се очаква да достигне 4782,3 милиона долара до 2027 г. при комбинирания годишен темп от 10,5% през прогнозния период.

Тъй като пижамите са нещо, с което е предназначено да се спи, динамичният ръст на пазара основно се дължи на новите модни тенденции, като е силно стимулиран и от социалните мрежи и публичните личности, демонстриращи новите си придобивки - пижами. С все по-дръзките модни тенденции, които дори включват пижамите като ежедневно облекло, се засилва и производството на повече нови продукти, като техни основни купувачи се оказват жените. 

В днешно време пижамите съвсем нямат предишния си скучен вид - дори напротив - модерни са, но все пак са удобни.


Онлайн платформата за търговия на дребно е основният двигател на индустрията за спално облекло. 
Това се дължи на факта, че в момента повечето от компаниите за производство на подобно облекло имат свои собствени магазини за търговия на дребно, където потребителите могат да получат достатъчно данни за най-новите модни тенденции и информация относно материите на продуктите. Освен това броят на потребителите, които пазаруват онлайн, се увеличава с висока скорост поради наличието на разнообразни опции за продуктите и лесно сравнение на цените в сайтовете за онлайн пазаруване. Това е полезно за търговците на дребно поради нулевите разходи за физически обекти или шоуруми. Някои от основните причини за предпочитането на потребителите за онлайн пазаруване са, че могат да четат отзиви, предоставени от други потребители, да сравняват различни магазини и продукти и цените на продуктите от различни продавачи. Всички тези фактори колективно допринасят за растежа на световния пазар за пижами.

Подобряването на икономическото състояние и скокът на разполагаемия доход стимулират растежа на пазара. След икономическата криза през 2009 г. в Европа и икономическата криза в Китай световната икономика бе в застой. Възстановяването от кризата обаче доведе до силен икономически растеж, особено в развиващите се икономики, и доведе до увеличаване на доходите сред групите със средни доходи. В допълнение доходът на физически лица в Северна Америка и Азиатско-Тихоокеанския регион се е увеличил, като по този начин действа като основен двигател за пазара, тъй като потребителите със средни и високи доходи в градските райони пренасочват своята тенденция на потребление от основна към по-скъпи стоки и услуги. Тази тенденция благоприятства доставчиците и индустрията за спално облекло да подобри своите продукти и услуги. Наличието на фалшиви продукти обаче действа като основна пречка за световния пазар, но въвеждането на разтеглива и бързосъхнеща материя се очаква да предложи огромни възможности за разширяване на пазара на спално облекло.
Пазарът на спално облекло е разделен на краен потребител, канал за разпространение и регион. По отношение на крайния потребител пазарът се класифицира на мъже, жени и деца. Въз основа на дистрибуционния канал той се диференцира на онлайн хипермаркет/супермаркет, дисконтни магазини и други. В регионален план той се анализира в Северна Америка, Европа, Азиатско-Тихоокеанския регион и LAMEA.

Сегментът на жените е водещата категория през 2019 г. и се очаква да остане доминиращ през прогнозния период. 
Растежът на този сегмент се дължи на натоварения начин на живот, а навлизането на хоум-офисите повиши тази тенденция. В допълнение наличието на пижами, специфично за различните метеорологични условия, насърчава потребителите да купуват множество комплекти и в резултат на това промените във времето насърчават потребителите да купуват повече пижами, което от своя страна увеличава продажбата им, като по този начин допълва растежа на пазара. Освен това редица жени избират такова облекло, което ги кара да изглеждат привлекателни, което стимулира растежа на пазара.
Въз основа на прогнозата за пазара на дрехи за сън, по канал на дистрибуция, сегментът супермаркет/хипермаркет е допринесъл най-много за пазара през 2019 г. и се очаква да остане доминиращ през 2020–2027 г. Това се дължи на увеличаването на броя на супермаркетите и хипермаркетите както в зрелите, така и в развиващите се икономики. Освен това решението на едно гише, предлагано от тези формати за продажба на дребно, го прави популярна опция за пазаруване за потребителите. Освен това тези формати за продажба на дребно предлагат широка гама от продукти на конкурентна цена за клиентите и обикновено се намират в леснодостъпни зони, което добавя към общия интерес.
Очаква се обаче онлайн сегментът да расте с по-високи темпове през прогнозния период. Ръстът в този сегмент се дължи на увеличаването на навлизането на платформата за онлайн продажби и нарастването на онлайн покупките, благодарение на удобството. 
 Освен това онлайн продажбите са допринесли значително за увеличаване на приходите на компаниите, работещи на пижамения пазар. 

Това се дължи на факта, че ключовите производители все повече си сътрудничат със сайтовете за онлайн продажби, за да подобрят присъствието си на пазара и да укрепят своята позиция в конкурентната среда. Всички тези фактори заедно стимулират растежа на онлайн продажбите, което от своя страна подхранва пижамения пазар... в глобален мащаб.


Дори да сме гледали на пижамите като на необходимост, това вероятно скоро ще се промени... а дори и да не е толкова скоро - пижамите всъщност са сериозно нещо.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: