В България се появи нова професия – ковид асистент

В България се появи нова професия – ковид асистент Снимка: varna-airport.bg

Агенти по безопасно летищно преживяване – вече и у нас.

Във времена на ковид пандемия полетите с кацане на международни летища са стресиращо преживяване. Но ако това е Българското Черноморие – няма основание за тревоги. Защото на летище Варна или Бургас пътниците ще бъдат посрещнати лично от специални ковид асистенти, съобщава БНТ.

 

Наричат ги още агенти по безопасно летищно преживяване (Safe Airport Journey Agent). Тези служители имат грижата да сведат до минимум усещането на пътуващите за уязвимост и дезориентация от постоянно променящите се ограничения и противоепидемични мерки.

 

Те осигуряват бързо и безопасно преминаване през гишетата и през общите пространства на терминала, съобразно маркерите за дистанция и предписанията за сигурност край багажните ленти.

 

По думите на Мартин Димитров – началник отдел „Терминален мениджмънт“ на летище Варна, ковид агентите са лесно разпознаваеми. Те носят специални оранжеви жилетки с отразителен надпис Respect your health (уважавай здравето си), владеят английски и руски език и пътниците постоянно се обръщат към тях за съдействие.

 

Опитът е взаимстван от един успешен експеримент на летище Франкфурт, където служители, назначени на тази позиция, помагат на пътуващите, независимо дали са в посока пристигане или заминаване.

„Тези  хора играят ролята на „доброто ченге“, което любезно, но непреклонно насочва вниманието към спазване на правилата и мерките за сигурност. В случая е важен човешкият контакт „очи в очи“ с летищния служител, това носи допълнителна нотка на успокоение, особено в салон „Пристигане", казва Мартин Димитров.

 

Ковид агентите присъстват не само като „сигнална лампа“, за да подсещат. Те са там, за да следят и да въдворяват ред сред по-недисциплинираните.

 

„Не всеки е склонен във всеки един момент да носи маска или да тича веднага да си мие ръцете в тоалетната или към станцията за дезинфекция. Така че, едно напомняне е съвсем удачно. Това важи особено в зоните на терминала, където се чака на опашка и самото обслужване предполага струпването на повече от 3 или 4 човека на едно място.»

 

 „Много често хората се обръщат към ковид асистентите с всякакви въпроси, свързани с летищното обслужване, включително и с пътуването им из България. Тези служители са малко като информационни агенти в салоните“, добавя Димитров.

 

Засега летището във Варна се обслужва от двама ковид агенти, които работят на гъвкави смени. Такива двама служители има и на летище Бургас, така че и там пътниците могат да бъдат спокойни.

 

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: