
Електромобилите от САЩ загубиха конкуренцията с моделите от Китай
- Автоиндустрия
- Текст:

Американските производители на автомобили имат затруднения с продажбата на електрически превозни средства, докато китайският пазар расте - автомобилите, произведени в Китай, не отстъпват по отношение на техническите характеристики и са по-достъпни, каза главният изпълнителен директор на Umicore Матиас Мидрайх пред Financial Times.
Белгийската компания произвежда части за батерии, също така си сътрудничи с Volkswagen, BMW и китайската Envision AESC.
„Това са просто добри коли и хората ги купуват“, каза той за китайските коли. В същото време американците „се борят да пуснат добри електрически превозни средства [на пазара]“ и се отказват от плановете за разширяване на производството поради ниското търсене, отбелязва Мидрайх.
Ръстът на китайския пазар спрямо американския се дължи и на други фактори: както отбелязват анализатори, анкетирани от FT, американските шофьори предпочитат по-големи автомобили, които изискват по-скъпи батерии, което забавя продажбите.
„Липсата на достъпни превозни средства е това, което задържа растежа на електрическите превозни средства в САЩ“, казва Сам Адам, анализатор в CRU Group. Освен това много шофьори в Съединените щати не искат да купуват автомобили, които не могат да изминат дълги разстояния с едно зареждане.
През октомври 2023 г. японската Toyota обяви, че е близо до усвояването на технологията за масово производство на твърдотелни батерии, благодарение на което пробегът на електрическите превозни средства ще достигне 1,2 хиляди км, а времето за зареждане ще бъде не повече от десет минути
Miedreich нарече използването на тези батерии "ключ към навлизането" на американския пазар. В същото време той вярва, че дори и с тях Ford и GM ще имат трудности при привличането на бъдещи клиенти, „защото пазарът вече е направил своя избор“.
Продажбите на електрически превозни средства в страната са нараснали с 36% до 7,7 милиона през 2023 г. спрямо 5,7 милиона през 2022 г., според Китайската асоциация за леки автомобили.
Общо 21,7 милиона нови коли са продадени в Китай миналата година, повече от една трета от които са електрически превозни средства. В САЩ продажбите на електрически превозни средства са нараснали с 58%, до 1,5 милиона, което е само 9,6% от общо продадените автомобили.
Китайският автомобилен производител BYD през четвъртото тримесечие на 2023 г. изпревари Tesla на Илон Мъск в глобалните продажби на електрически превозни средства - през последните три месеца BYD е продал 526,4 хиляди коли, а Tesla - 484,5 хиляди.
Поради намаляващото търсене в Съединените щати, Ford намали производството на електрическия пикап F-150 Lightning и уволни някои служители в завод за батерии в Мичиган.
General Motors и Tesla спряха плановете си за разширяване на производството на електрически превозни средства.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
