Електромобилите от САЩ загубиха конкуренцията с моделите от Китай

Електромобилите от САЩ загубиха конкуренцията с моделите от Китай Снимка: https://pixabay.com/

Китай прави добри електрически автомобили и хората ги купуват, но американците „с всички сили се борят“ да пуснат продуктите си на пазара, заяви главният изпълнителен директор на Umicore Матиас Мидрайх

Американските производители на автомобили имат затруднения с продажбата на електрически превозни средства, докато китайският пазар расте - автомобилите, произведени в Китай, не отстъпват по отношение на техническите характеристики и са по-достъпни, каза главният изпълнителен директор на Umicore Матиас Мидрайх пред Financial Times. 
Белгийската компания произвежда части за батерии, също така си сътрудничи с Volkswagen, BMW и китайската Envision AESC.

„Това са просто добри коли и хората ги купуват“, каза той за китайските коли. В същото време американците „се борят да пуснат добри електрически превозни средства [на пазара]“ и се отказват от плановете за разширяване на производството поради ниското търсене, отбелязва Мидрайх.

Ръстът на китайския пазар спрямо американския се дължи и на други фактори: както отбелязват анализатори, анкетирани от FT, американските шофьори предпочитат по-големи автомобили, които изискват по-скъпи батерии, което забавя продажбите.

 „Липсата на достъпни превозни средства е това, което задържа растежа на електрическите превозни средства в САЩ“, казва Сам Адам, анализатор в CRU Group. Освен това много шофьори в Съединените щати не искат да купуват автомобили, които не могат да изминат дълги разстояния с едно зареждане.

През октомври 2023 г. японската Toyota обяви, че е близо до усвояването на технологията за масово производство на твърдотелни батерии, благодарение на което пробегът на електрическите превозни средства ще достигне 1,2 хиляди км, а времето за зареждане ще бъде не повече от десет минути

Miedreich нарече използването на тези батерии "ключ към навлизането" на американския пазар. В същото време той вярва, че дори и с тях Ford и GM ще имат трудности при привличането на бъдещи клиенти, „защото пазарът вече е направил своя избор“.

Продажбите на електрически превозни средства в страната са нараснали с 36% до 7,7 милиона през 2023 г. спрямо 5,7 милиона през 2022 г., според Китайската асоциация за леки автомобили.

Общо 21,7 милиона нови коли са продадени в Китай миналата година, повече от една трета от които са електрически превозни средства. В САЩ продажбите на електрически превозни средства са нараснали с 58%, до 1,5 милиона, което е само 9,6% от общо продадените автомобили.

Китайският автомобилен производител BYD през четвъртото тримесечие на 2023 г. изпревари Tesla на Илон Мъск в глобалните продажби на електрически превозни средства - през последните три месеца BYD е продал 526,4 хиляди коли, а Tesla - 484,5 хиляди.

Поради намаляващото търсене в Съединените щати, Ford намали производството на електрическия пикап F-150 Lightning и уволни някои служители в завод за батерии в Мичиган.

General Motors и Tesla спряха плановете си за разширяване на производството на електрически превозни средства.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: