Откриха планета с дъжд от пясък

На нея има палещи температури, свирепи ветрове и атмосфера, наситена с миризмата на изгорели кибритени клечки

Космическият телескоп на NASA "Джеймс Уеб" откри нещо интересно на екзопланетата Wasp-107b, разположена на разстояние 200 светлинни години от Земята, съобщава The Guardian.

Тази далечна планета представлява необичайно зрелище от силикатни пясъчни облаци и пясъчни дъждове. Разгадавайки тайните на този извънземен пейзаж, телескопът забеляза палещи температури, свирепи ветрове и атмосфера, наситена с миризмата на изгорели кибритени клечки заради сернистия газ.

Телескопът откри следи от серен диоксид и идентифицира облаци на планетата, състоящи се от силикатен пясък. В тези облаци се случва необичаен цикъл, при който пясъкът преминава от твърдо в газообразно състояние, причудливо повтаряйки кръговрата на водата на Земята.

Макар и пясъчната планета Wasp-107b да не е кандидат за съществуването на живот, тя създава предпоставки за изучаване на различни планетарни образувания и разширяване на представите ни за чудесата на Вселената.