Twitter ще маркира правителствени и подкрепяни от държавата новинарски акаунти

Twitter ще маркира правителствени и подкрепяни от държавата новинарски акаунти Снимка: PR Week

Социалната мрежа обяви в четвъртък (6 юли), че ще въведе нов етикет за държавни служители и подкрепяни от държавата медийни организации в опит да бъде по-прозрачна.

Платформата за социални медии добави, че също така „вече няма да засилва [разпространението на] свързаните с държавата медийни акаунти или техните туитове чрез нашите системи за препоръки, включително на началните страници“.


Новата функция първо ще бъде приложена за петте страни, постоянни членки на Съвета за сигурност на Организацията на обединените нации: Китай, Франция, Русия, Обединеното кралство и САЩ, но платформата заяви, че след това ще я разшири и до други държави.


Новите етикети ще бъдат добавени на ключови правителствени служители, включително външни министри, институционални образувания, посланици, официални говорители и ключови дипломатически ръководители.


Нашият фокус е върху висши служители и образувания, които са гласът на националната държава в чужбина“, споделя Twitter. Етикетът ще бъде добавен и към организации, свързани с държавата, техните главни редактори и/или техните висши служители.


Технологичният гигант заяви, че ще счита за държавна медия всяка медия, в която „държавата упражнява контрол върху редакторското съдържание чрез финансови ресурси, директен или косвен политически натиск и/или контрол върху производството и разпространението". Той отбеляза, че медийните организации, финансирани от държавата с редакторска независимост, ще бъдат изключени. Те включват BBC във Великобритания и NPR в САЩ.


Нашата мисия е да служим на обществения разговор и важна част от тази работа е да предоставяме на хората контекст, така че те да могат да вземат информирани решения за това, което виждат, и как участват в Twitter“, заяви Twitter.


YouTube започна етикетиране на съдържание от държавно поддържани медийни акаунти през 2018 г. От юни насам Facebook маркира държавни медии и блокира реклами от тях на хора в САЩ. По-рано тази година Twitter извади гнева на американския президент, след като въведе етикет за проверка на фактите и незабавно го използва в туитър от Доналд Тръмп. Платформата също забрани политическата реклама, както и държавната медийна реклама.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: