Търсенето на автомобили в Китай продължава да расте вече шести пореден месец

Търсенето на автомобили в Китай продължава да расте вече шести пореден месец Снимка: Unsplash.com

Въпреки продадените 10,3 млн. автомобила от началото на годината, пазарът на автомобили в страната търпи спад от 17% за първото шестмесечие в сравнение с 2019 г.
Свиването на потреблението логично се обяснява с тежката пандемична обстановка в страната през първото тримесечие. През февруари продажбите на автомобили бяха ударили дъно, достигайки близо 80% спад, сравнено със същия период предходната година. 

С възобновяването на автопроизводството в страната и особено в провинция Хубей, откъдето се разпространи заразата, от месец март насам се наблюдава стабилна положителна тенденция в продажбите на автомобили в страната.

Цялостният анализ на автомобилния пазар в Китай дотук показва, че очакваният спад в покупките за 2020 г. ще бъде 8,2% сравнено с миналата година. Прогнозираният спад от началото на пандемията беше в размер на 15%.

Централното управление на страната е наредило местните власти по провинции да предприемат стъпки за насърчаване на потреблението. Бизнесът също активно си партнира с правителството. Част от мерките включват улеснени процедури при покупка на нова кола, предоставяне на изгодни кредити за автомобили, насърчаване на продажбите в селските райони и промотирането на автомобили втора ръка.

Освен предприетите мерки пандемията също е разкрила важността пред много китайци да притежават личен автомобил. Проведена наскоро анкета от J. D. Power показва, че половината от интервюираните не са имали намерение да купуват кола преди пандемията, но сега обмислят възможността за покупка.

Автотърговците също участват активно в насърчаването на потреблението, като се възползват от възможностите, които онлайн пространството дава за реклама и популяризиране на стоки. През април в Китай беше проведено онлайн автоизложение на около 60 марки автомобили, което за 20 дена е привлякло 91 млн. виртуални посетители. 

Наблюдава се спад в продажбите на екоавтомобили в Китай. Страната е най-големият производител на такъв тип превозни средства, като през 2019 г. китайският пазар отчете рекордните 4,2 млн. продадени екоавтомобила. Промяната се дължи на спирането на правителствените субсидии за насърчаването на екологичните превозни средства. Предстои възобновяване на субсидиите, съобщават от Forbes.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: